۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
تعداد بازدید: ۷۴۵۰۹
صادق زیبا کلام: تاکنون جاي رفتن به دنبال علت و شناسايي علت که چرا اين مقدار نارضايتي وجود داشته به دنبال معلول رفتند که ديگر اين اتفاق صورت نگيرد.
کد خبر: ۲۲۵۶۴

جای شناسایی علت به سراغ معلول رفته اند!

پایگاه خبری تحلیلی خطوط: نگاهي به اتفاقا ۵ هفته اخير در جامعه نشان مي‌دهد که مي‌شد رويکرد بهتري از سوي دستگاه‌هاي مسئول در قبال مشکلات صورت گيرد که هزينه‌هاي کمتري نيز در اين ارتباط به بار ‌آيد. اي‌کاش اين پرسش ساده پرسيده مي‌شد که به‌راستي جوانان، زنان، دانشجويان و دختران ما را چه مي‌شود که در پي اعتراض برآمده‌اند؟ آيا در کشورهاي ديگر هم اقشار و لايه‌هاي تحصيلکرده، جوانان، زنان و اقوام و طوايف ديگر بدين ميزان از عملکرد دولت و روندهاي موجود انتقاد دارند؟ اما برخي مسئولان به علت بروز چنين مسائل و اتفاقاتي نپرداخته‌اند. به عبارت ديگر تاکنون جاي رفتن به دنبال علت و شناسايي علت که چرا اين مقدار نارضايتي وجود داشته به دنبال معلول رفتند که ديگر اين اتفاق صورت نگيرد. به همين جهت بوده که در مقاطع مختلف شاهد بروز برخي از اين اتفاقات بوده‌ايم. در حالي که اگر نوعي چاره‌انديشي و راهکار درست براي اين دست مسائل در نظر گرفته مي‌شد کمتر شاهد چنين رخدادهايي بوديم. اما نارضايتي‌هاي بروز و ظهور کرده سويه‌هاي مختلفي دارد که بعضا ناشي از عدم توجه به اين حوزه‌ها بوده است. لذا به نظر مي‌رسد بايد به سمت و سوي شنيدن صداي مردم، مطالباتشان و در نهايت تحقق اين مطالبات و خواسته‌ها رفت. اينگونه از طرفي مردم مي‌فهمند که دولت و مجموعه حاکميت صدايشان را شنيده و در صدد اصلاح روندها برآمده است و از طرفي اعتماد عمومي بعضا کاهش يافته باز خواهد گشت. براي ايجاد آرامش در جامعه بايد به سمت گفت‌و‌گو رفت، طرف مقابل را به رسميت شناخت و در شرايطي برابر به گفت‌و‌گو پرداخت. واقعيت مطلب بر آن است که گفت‌و‌گو بهترين راه براي حل مشکلات و ايجاد آرامش در جامعه است.

آرمان ملی/صادق زیباکلام استاد دانشگاه

برچسب ها: اعتراض بازنشستگان مخابرات اعتراضات 1401 اعتراضات اعتراضات مردمی تجمع اعتراضی حق اعتراض اعتراضات فرهنگیان اعتراضات کارگری
ارسال نظر
آخرین اخبار