۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
تعداد بازدید: ۱۰۵۰۵۰
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بروز موج آنفولانزا در ایران و نیم‌کره شمالی زمین یک ماه زودتر رخ داده است.
کد خبر: ۲۲۵۸۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شهنام عرشی گفت: بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا معمولا در مدارس به دلیل ازدحام زیاد دانش آموزان در یک محیط شیوع پیدا می‌کنند و سپس بزرگسالان احتمالا از طریق فرزندانشان به این بیماری مبتلا می‌شوند.

بروز زود هنگام موج آنفولانزا در ایران و نیم‌کره شمالی

او گفت: شیوع زیاد بیماری آنفولانزا بین دانش آموزان مسئله‌ای غیر عادی محسوب نمی‌شود.

به گفته وی بررسی‌ها نشان می‌دهند که هیچ گونه داروی آنتی بیوتیکی برای درمان بیماری آنفولانزا موثر نبوده و تنها دارو‌های ضد ویروسی برای بیماران بستری ضرورت دارند که در این خصوص هیچ گونه کمبود و مشکلی در کشور وجود ندارد.

او ادامه داد: رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی به همراه زدن ماسک از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزا است و اگر فردی دارای علائم سرماخوردگی است، باید خود را در منزل قرنطینه کند تا بیماری اش به دیگران منتقل نشود.

او افزود: احتمالا قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی باعث شده بودند مواجهه با بیماری کاهش پیدا کند و تغییرات آب و هوایی نیز احتمال شیوع بیشتر بیماری آنفولانزا را تشدید کرده اند.

او ادامه داد: بروز موج آنفولانزا در ایران و نیم‌کره شمالی زمین یک ماه زودتر رخ داده است و بر اساس پیش بینی‌ها انتظار می‌رفت که این موج بیماری در اواسط آذر در کشور شیوع پیدا کند.

او گفت: متخصصان معتقدند که در فصل‌های پاییز و زمستان شاهد بروز موج آنفولانزا در کشور‌های مختلف دنیا از جمله ایران باشیم و شیوع این بیماری در بین افراد مسئله‌ای غیر عادی نیست./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: آنفولانزا بهداشت و درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
ارسال نظر
آخرین اخبار