۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۶۷۴۰۶
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تسهیل تبادلات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان موظف شده است ظرف مدت سه ماه از ابلاغ آیین نامه هیات وزیران نسبت به احصاء شناسه (کد) کالا‌های مرتبط با محصولات دانش بنیان، این کد‌ها را در اختیار گمرک جمهوری اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.
کد خبر: ۲۲۵۹۰

به گزارش پایگاه خری تحلیلی خطوط، وزارت صنعت، معدن و تجارت (گمرک جمهوری اسلامی) نیز مکلف است تمهیدات لازم برای توسعه طرح فعالان اقتصادی مجاز برای ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان را اخذ کند.

تاکید بر توصیف و شناسه‌گذاری کالا‌های دانش بنیان
احصاء شناسه (کد) کالا‌های مرتبط با محصولات دانش بنیان مبتنی بر نظام هماهنگ توصیف و شناسه‌گذاری کالا‌ها یکی از ضروریاتی است که در قانون جهش تولید دانش بنیان بر آن تاکید شده است.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قانونی که اصل حرف آن «توسعه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های دانش بنیان» و «تعیین مسئولیت دستگاه‌های اجرایی در ارتقای توانمندی‌های فناورانه» است تا کشور در مسیر توسعه یافتگی و استفاده از ظرفیت دانشی و تخصصی موجود در کشور که نمونه بارز آن شرکت‌های دانش بنیان هستند؛ قرار گیرد.

بر همین اساس و طبق آیین‌نامه‌های ابلاغی هیات وزیران همه دستگاه‌ها موظف هستند کشور را در تحقق این هدف یاری کنند و با به میدان آوردن همه دارایی‌های مادی و معنوی و سازوکار‌های قانونی خود به تحقق این امر کمک برسانند./ خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: حوزه دانش بنیان شرکت های دانش بنیان
ارسال نظر
آخرین اخبار