۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
تعداد بازدید: ۸۱۸۲۵
رئیس کل دادگستری استان قزوین از ایجاد سازش و مختومه شدن تعداد ۱۸ هزار و ۱۴ فقره پرونده در شورا‌های حل اختلاف و ۶ هزار و ۶۵۲ فقره پرونده در محاکم دادگستری‌های استان قزوین در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۲۶۴۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علی شعبانی  در تشریح اقدامات دادگستری استان قزوین در خصوص میزان ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده‌ها و مختومه شدن پرونده در دادگستری و شورا‌های حل اختلاف استان قزوین، اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های مورد توجه قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که سال‌ها در اولویت این دستگاه بوده و در این مسیر دادگستری استان نیز از تمامی ظرفیت‌های مردمی و موجود استفاده کرده است.

به سازش مختومه شدن بیش از 24 هزار پرونده در قزوین

وی در ادامه با اشاره به زحمت‌ها و تلاش مضاعف اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان قزوین برای توسعه ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها، اعلام کرد: در ۶ ماهه ابتدایی سال، ۳۳ هزار و ۸۰۴ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان وارد شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۴ فقره پرونده، با سازش مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، افزود: در همین بازه زمانی تعداد ۸۷ هزار و ۴۰۱ فقره پرونده نیز به محاکم دادگستری‌های استان وارد شده که از این تعداد ۶ هزار و ۶۵۲ فقره با تلاش کارکنان دادگستری استان و با مصالحه طرفین پرونده مختومه شده است.

شعبانی تاکید کرد: حل و فصل مسالمت آمیز پرونده‌ها علاوه بر آرامش درونی طرفین پرونده در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز بسیار موثر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال‌جاری میزان سازش در پرونده‌ها در مراجع قضایی استان قزوین بین ۴۷ تا ۵۷ درصد متغییر بوده است، افزود: در صد سازش در پرونده‌ها در تیرماه به ۵۷ درصد رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین عنوان‌کرد: رویکرد دستگاه قضایی ترویج فرهنگ صلح و سازش در بین مردم است و سایر دستگاه‌ها نیز باید برای افزایش سطح آگاهی عمومی در این خصوص تلاش کنند تا شاهد رفع اختلافات و پیشگیری از تبدیل آن‌ها به خصومت‌ها باشیم./ خبرگزاری صدا و سیما

 
برچسب ها: صلح پرونده حقوقی دستگاه قضایی
ارسال نظر
آخرین اخبار