۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
تعداد بازدید: ۱۲۵۲۴۷
بارش شدید باران از شب گذشته تا کنون موجب جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از شهرستان آستارا شده است.
کد خبر: ۲۲۶۵۴

وقوع سیل در آستارا/ 300 واحد مسکونی در محاصره سیل!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بارش‌های رگباری که از اواخر دیروز در شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز شد، تا کنون موجب آبگرفتگی برخی معابر و کندی رفت و آمد در نقاط شهری شده است.

این بارش‌ها در نقاط روستایی نیز موجب تخریب سازه‌های روبنایی از جمله جاده‌ها و سردهنه‌های آبیاری بین مزارع، قطع تعدادی از راه‌های ارتباطی و دسترسی به نقاط هم‌جوار شده است.

با توجه به شدت بارش‌ها همچنین برخی سازه‌ها به‌شدت آسیب دیده و تخریب شده‌اند که از جمله می‌توان به پل اتومبیل‌رو سیبلی اشاره داشت.

تخریب پل سیبلی آستارا
محمدرضا شهاب زاده، فرماندار آستارا گفت: بارش شدید باران و وقوع سیل باعث تخریب پل سیبلی شده است.

او با اشاره به اینکه این پل بخشی از مسیر ارتباطی آستارا به تالش بوده است، گفت: با تخریب این پل مسیر رفت از آستارا به تالش تخریب شده و رانندگان برای تردد فقط از مسیر برگشت استفاده می‌کنند.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه تلاش برای بازگشایی این مسیر ارتباطی ادامه دارد، از شهروندان و مسافران خواست: از تردد در این محور به طور جدی خودداری کنند.

بنا بر اعلام هواشناسی گیلان آستارا با ۲۱۱ میلیمتر بارندگی رکوددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در استان است.

این بارش‌ها موجب آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در شهر آستارا شده است.

مصدومان سیلاب آستارا درمان و تعدادی از مسافران اسکان داده شدند
امیر مرادی مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانداری گیلان گفت: ۲۰ نفر در شهرستان آستارا به دلیل بارندگی‌های شدید دچار مصدومیت سطحی شدند که سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و حالشان مساعد است.

وی با بیان اینکه بارندگی شدید در شهرستان آستارا موجب تخریب ۲ باب منزل مسکونی در حاشیه رودخانه شد، اضافه کرد: ۵۰ نفر از مسافران و مردم نیز به دلیل بارندگی‌های شدید اسکان اضطراری داده شدند.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان نسبت به بارندگی شدید در این استان، از اواخر وقت دیشب تا اواخر روز سه شنبه هفته جاری، اضافه کرد: با برگزاری جلسه ستاد بحران دستگاه‌های مربوطه در کل استان آماده‌باش بودند ضمن اینکه احتمال بارش باران از آستارا پیش بینی شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطر نشان کرد: بارش باران شدید در آستارا موجب ماندگاری آب، سیلاب و آبگرفتگی بسیاری از مناطق مسکونی در این شهرستان و شهر لوندویل و روستا‌ها شده است.

اعزام ۱۲ تیم عملیاتی به منطقه سیلزده آستارا
رئیس سازمان امداد و نجات گفت: با وقوع سیل در استان گیلان، ۳ شهر و روستا شهرستان آستارا، نیاز به امدادرسانی پیدا کردندکه ۱۲ تیم عملیاتی، شامل ۶۰ امدادگر و نجاتگر، به منطقه سیل‌زده اعزام شدند.

وی افزود: همنین ۱۸ دستگاه موتور پمپ و لجن‎کش و ۴ فروند قایق، برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده انتقال پیدا کرده است.

مردم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطر نشان کرد: همه امکانات برای رفع مشکلات ناشی از سیلاب در شهرستان آستارا بسیج شده اند و تا عصر امروز شرایط به حالت عادی بر می‌گردد.

مرادی اضافه کرد: بارندگی از آستارا و تالش به سمت مرکز گیلان پیش بینی شده است که بعد از آن به سمت فومن و ماسوله و در نهایت به سمت شرق می‌رود؛ همه فرمانداران پای کار هستند، در زمان حاضر در بقیه شهرستان‌های استان مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از مردم خواست تا با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان تا اواخر وقت فردا (سه‌شنبه) از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

۳۰۰ واحد مسکونی در آستارا در محاصره سیل
سیروس شفقی، فرماندار شهرستان آستارا اعلام کرد: در پی شدت و تداوم بارش باران در دو روز گذشته ۳۰۰ واحد مسکونی در مناطق غربی این شهر در محاصره سیل قرار گرفته است.

وی افزود: معابر و برخی محلات غربی شهر آستارا دچار سیلاب شده و به علت گودالی بودن این قسمت از شهر، در پی بالا آمدن آب دو رودخانه مرداب و خواجه کری، سیل وارد کوچه ها، خیابان‌ها و منازل این منطق شده است.

وی بیان کرد: این آبگرفتگی بیشتر در محلات و خیابان‌های شهید رستمیان، پل احمد، کشاورز و خلیل آباد اتفاق افتاده است.

وی افزود: مدیرکل بحران استانداری گیلان برای کنترل و مدیریت سیلاب در شهرستان آستارا حضور داشته و بر فرایند مدیریت آبگرفتگی، برآورد خسارت و امدادرسانی به محلات سیل زده نظارت دارد./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: سیل زده امدادرسانی سیل خسارات سیلاب وقوع سیلاب آستارا
ارسال نظر
آخرین اخبار