۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
تعداد بازدید: ۶۸۹۶۲
دستگاه خودکار جوش پلاستیک ایران‌ساخت برای انجام فرآیند جوشکاری به صورت پیوسته و یکنواخت به کار می‌رود.
کد خبر: ۲۲۷۱۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عضو هیات مدیره یک شرکت فناور با اشاره به این که دستگاه خودکار جوش پلاستیک، به عنوان ربات‌هایی کوچک برگرفته از دانش مکاترونیک برای انجام فرآیند جوشکاری به‌صورت خودکار، پیوسته و یکنواخت با توان کاری بالا هستند، گفت: در این ماشین‌ها معیار‌های مختلفی از جمله فشار، سرعت و درجه حرارت به صورت آنالوگ و دیجیتالی قابل کنترل است.

شروع استفاده از دستگاه خودکارجوش
پویا تفرشی افزود: قابلیت کنترل دقیق الکترونیکی هوای گرم از ۴۰ تا ۵۰۰ درجه سانتیگراد، سبک، کم حجم و قابل حمل بودن، قابلیت نصب بر روی ماشین آلات و دائم کار بودن از جمله مزیت‌های دستگاه خوودکار جوش است.

صنایع ساختمان، کشاورزی، سد سازی، آب و فاضلاب و نفت، گاز و پتروشیمی می‌توانند از دستگاه خودکار جوش پلاستیک استفاده کنند.

وی اضافه کرد: به صورت جزئی‌تر این دستگاه در جوشکاری انواع ورق‌های ژئوممبران، لاینینگ و ایزولاسیون دیواره تونل متروها، لاگون ها، لوله‌های بتنی انتقال فاضلاب و لندفیل‌ها و ساخت مخازن و تانک‌های نگهداری و انتقال آب و ساخت استخر‌های پرورش ماهی کاربرد دارد.

جوشکاری انواع ورق‌های تروپلین، پارچه‌های صنعتی و ترموپلاستیکها، جوشکاری کفپوش سالن‌های ورزشی، بیمارستانی، واگن‌های قطار شهری و اتوبوس ها، جوشکاری و ساخت چادر‌های مسافرتی، ساز‌های پارچه ای، سایبان ها، کمپ، اقامتگاه ها، و بیمارستان‌ها صحرایی از دیگر مواردی است که در آن از دستگاه جوش پلاستیک استفاده می‌شود.

مدیر شرکت دانش بنیان اوارپلاست کومش توضیح داد: تاکنون ده‌ها فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم و ده فرصت شغلی نیز به صورت مستقیم در مجموعه ایجاد شده است. علاوه بر این دستگاه جوش تولید شده مشتریان خارجی متعددی دارد و فروش دستگاه جوش منجر به ارزآوری برای کشور شده است./ صدا و سیما

برچسب ها: دانش بنیادی ایران ساخت
ارسال نظر
آخرین اخبار