۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۷۱۶۴۵
در راستای استفاده از ظرفیت و توان متخصصان داخلی:
مدیرکل صنایع دریایی و ریلی وزارت صمت گفت: واگذاری سفارش ساخت شناور‌های یاد شده به شرکت‌‎های داخلی در راستای استفاده از ظرفیت و توان متخصصان داخلی و نویدبخش اشتغال آفرینی در حوزه صنایع دریایی است.
کد خبر: ۲۲۷۶۶
 
واگذاری سفارش ساخت شناور‌های وزارت نفت به متخصصین داخلی!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، آقای سعید جعفری با اعلام این خبر گفت: از این شمار شناور حدود ۱۱۰ فروند سهم وزارت نفت و مابقی آن نیز به سازمان بنادر و دریا نوردی اختصاص دارد. 
 
وی با اشاره به اینکه فرایند مقدماتی سفارش ساخت این شناور‌ها در حال انجام است، گفت: در مدل سفارش وزارت نفت تضمین خرید خدمات از شناور‌ها و در مدل سفارش سازمان بنادر و دریانوردی خرید و مالکیت این شناور‌ها در دستور کار قرار دارد.
 
مدیرکل صنایع دریایی و ریلی وزارت صمت ادامه داد: شناور‌های مدنظر سازمان بنادر و دریانودی خدماتی مناطق ساحلی و شناور‌های مدنظر وزارت نفت نیز خدماتی با رویکرد استفاده میدان‌های نفتی دریایی است.
 
وی افزود: واگذاری سفارش ساخت شناور‌های یاد شده به شرکت‌‎های داخلی در راستای استفاده از ظرفیت و توان متخصصان داخلی و نویدبخش اشتغال آفرینی در حوزه صنایع دریایی است.
 
جعفری یکی از کمک‌های مهم به صنایع دریایی را ارائه تسهیلات بانکی مناسب به آن‌ها عنوان کرد و گفت: بانک‌ها مدتی است با عملکرد انقباضی تسهیلات مناسبی به آن‌ها نمی‌دهند و در صورت پرداخت تسهیلات نیز با توجه به نرخ ۱۸ درصد مصوب بانک مرکزی این نرخ برای فعالان صنایع دریایی موثر نخواهد بود از این رو دریافت اعتبارات از صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفته تا بخشی از هزینه‎‌های صنایع دریایی به عنوان صنعتی راهبردی و اشتغال آفرین دنبال شود.
 
مدیرکل صنایع دریایی و ریلی وزارت صمت فعالیت در صنایع دریایی در شرایط کنونی را کاری جهادی دانست و تصریح کرد: بواسطه این کار جهادی و مقاومت در برابر برخی نارسایی‌‎ها قدردان تلاشگران این حوزه هستیم./صداوسیما.
ارسال نظر
آخرین اخبار