۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
تعداد بازدید: ۸۶۳۳۳
یک شرکت استرالیایی با توسعه فناوری ترانزیستور اثر میدان مبتنی بر گرافن به دنبال استفاده از آن در بسترهای تشخیص طبی است.
کد خبر: ۲۲۷۷۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، این شرکت، ترانزیستور اثر میدان مبتنی بر گرافن (gFET) ساخته است که می‌تواند در محیط‌های مرطوب کار کند. دستگاه gFET یک قطعه با قابلیت حسگری است که در کاربرد‌های پزشکی مانند دیجیتالی کردن هشدار‌های زیستی نظیر آنالیت‌های ویروس یا باکتری هدف استفاده می‌شود. نوآوری تراشه‌های زیستی با سامانه‌های میکروسیال پیشرفته ادغام می‌شود تا امکان ساخت بستر دستگاه آزمایشگاه روی تراشه را فراهم کند که برای تشخیص‌های پزشکی طراحی شده‌اند.

استفاده از توسعه فناوری ترانزیستور در بسترهای تشخیص طبی

این شرکت توضیح داد که ادغام gFET با میکروسیالات روی تراشه به طور بالقوه امکان چندگانه‌سازی مانند توانایی موازی کردن تشخیص چندین هدف زیستی در نمونه‌های مایع روی یک تراشه را فراهم می‌کند. در چنین فناوری، ابعاد نمونه می‌تواند در حد یک قطره باشد.

این نوآوری می‌تواند از اتصال مایعات به مدار مجتمع جلوگیری کند، در حالی که همزمان هشدار‌های الکترونیکی را، با استفاده از نمونه مایع به عنوان بخشی از فرآیند، دریافت می‌کند.

این ترانزیستور از یک صفحه گرافن با ضخامت یک اتم تشکیل شده است تا به‌عنوان یک حسگر فوق حساس عمل کند. این کار یک پیشرفت هیجان‌انگیز برای تحقق فناوری زیست‌چیپ عملیاتی در این شرکت است.

تا کنون، این شرکت توانایی‌های ساخت خود را تقویت کرده است، به عنوان مثال برای ساخت بهترین تراشه‌ها در کلاس کمتر از ۱۰ نانومتر، فعالیت‌های آزمایشی را اغاز کرده است و به تازگی اجزای تراشه‌های زیستی نانومتری را در کانال‌های میکروسیال روی بستر‌های سازگار با تراشه ساخته و ادغام کرده است. شرکت آرچر در حال حاضر بر روی ساخت میکرو و نانو اجزای دستگاه زیست‌تراشه و ادغام این اجزا با واکنش‌های شیمیایی برای تشخیص بیماری‌ها متمرکز است، که چالش‌های فناورانه قابل‌توجهی را برای تجاری‌سازی دستگاه‌های آزمایشگاه روی تراشه ایجاد می‌کند./ صدا و سیما

برچسب ها: فناوری‌های نوین شرکتهای فناوری توسعه
ارسال نظر
آخرین اخبار