۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
تعداد بازدید: ۷۷۹۷۶
ناسا با تشکیل کارگروهی ۱۶ نفره قصد دارد به منظور توضیح پدیده‌های غیرعادی در آسمان، تحقیقات ویژه‌ای را انجام دهد.
کد خبر: ۲۲۷۹۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطالعه مستقل ناسا در مورد پدیده‌های هوایی ناشناس (UAPs) از دیروز آغاز شده و اسامی ۱۶ نفر از اعضای این تیم مشخص شده است.

تحقیقات ویژه ناسا به منظور توضیح پدیده‌های غیرعادی در آسمان

این کارگروه وظیفه شناسایی این موضوع را بر عهده دارد که چگونه داده‌های طبقه بندی نشده جمع آوری شده توسط غیر نظامیان، نهاد‌های دولتی، سازمان‌های تجاری و سایر منابع به طور بالقوه می‌توانند برای «پرتو افکنی UAP ها» و همچنین ارائه نقشه راه برای مطالعات آینده مورد استفاده قرار گیرند.

انتظار می‌رود این پروژه نه ماه طول بکشد و احتمالا یافته‌ها در اواسط سال ۲۰۲۳ برای عموم منتشر خواهند شد.

توماس زوربوخن، معاون اداره مأموریت علمی ناسا در واشنگتن، در بیانیه‌ای رسمی گفت: کاوش در ناشناخته‌ها در فضا و جو، قلب شخصیت ما در ناسا است. درک داده‌هایی که ما در مورد پدیده‌های هوایی ناشناس داریم برای کمک به ما در نتیجه گیری علمی در مورد آنچه در آسمان ما اتفاق می‌افتد، بسیار مهم است. داده‌ها زبان دانشمندان است و غیرقابل توضیح را قابل توضیح می‌کند.

ریاست این تیم بر عهده دیوید اسپرگل، بنیانگذار موسسه اخترفیزیک محاسباتی Flatiron و یکی از همکاران مک آرتور است و در آن اعضای وابسته به موسسه SETI، اخترفیزیکدانان، اقیانوس شناسان، روزنامه نگاران علمی، نظریه پردازان هوش مصنوعی و همچنین فرمانده سابق ایستگاه فضایی بین‌المللی و فضانورد حضور دارند.

بدون دسترسی به مجموعه گسترده‌ای از داده‌ها، تایید یا توضیح هر مشاهده‌ای تقریبا غیرممکن است؛ بنابراین تمرکز این مطالعه این است که به ناسا اطلاع دهد چه داده‌های ممکنی می‌تواند در آینده جمع آوری شود تا ماهیت UAP را به طور علمی تشخیص دهد.

دولت و ارتش آمریکا چند سال پیش یوفو‌ها را به عنوان پدیده‌های هوایی ناشناس (UAPs) تغییر نام دادند تا بخشی از تلاش‌های مستمر برای انگ زدایی از مشاهدات واقعا گیج‌کننده و برای برخی، نگران‌کننده توسط عموم و سایر کارشناسان معتبر را انجام دهند.

با کنار گذاشتن نظریات خبرساز مربوط به تهاجم بیگانگان و تئوری‌های توطئه، تعدادی از رویداد‌های دراماتیک و هنوز غیرقابل توضیح در سال‌های اخیر چالش‌های مهمی را برای مقامات امنیت ملی این کشور ایجاد کرده است؛ زیرا اشیاء ناشناس ظاهرا قادر به عبور یکپارچه از محیط‌های خشکی و آبی و همچنین حرکت در سرعت‌ها و روش‌هایی که فناوری شناخته شده نیستند.

تحولات عمومی جاری مانند راه‌اندازی کارگروه امروز نشان می‌دهد که دولت آمریکا هنوز به شدت نگران این است که این مشاهدات را به پایان برساند و بسیاری از آن‌ها را جدی می‌گیرد. هنگامی که تحقیقات ناسا یافته‌های خود را ارائه کرد، امیدواریم اطلاعات بیشتری در مورد نحوه رسیدگی و تجزیه و تحلیل این مسائل در سال‌های آینده به دست آوریم./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: ناسا علوم ، تحقیقات و فناوری
ارسال نظر
آخرین اخبار