۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
تعداد بازدید: ۲۰۹۰۲۰
همایش سراسری عاشیق‌های ایران (عاشیقلار) ساعت ۱۸ تا ۲۲ امروز به میزبانی پردیس تئاتر تهران وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۹۲۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، همایش سراسری عاشیق‌های ایران (عاشیقلار) در قالب اجرای گروه‌های مختلف شرکت‌کننده از شهر‌های مختلف کشور، به همراه بزرگترین اجرای گروهی و تجلیل از سرگروه‌های هنری عاشیق‌های ایران ساعت ۱۸ تا ۲۲ امروز سه‌شنبه دهم آبان‌ماه به میزبانی پردیس تئاتر تهران وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

همایش عاشیق‌های ایران امروز برگزار می شود

در این همایش که با افتتاحیه رسمی خانه عاشیق‌های ایران در پردیس تئاتر تهران نیز همراه است، ضمن اجرای گروه کر بزرگ عاشیق‌ها متشکل از ۴۰۰ هنرمند به سرپرستی عاشیق سلجوق شهبازی چندین هنرمند پیشکسوت و شناخته موسیقی عاشیقی در نوبت‌های مختلف به اجرای برنامه می‌پردازند. این در حالی است که برگزارکنندگان این رویداد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تعدادی از مدیران این مجموعه، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در این رویداد دعوت به عمل آورده‌اند.

از جمله اقداماتی که ستاد برگزاری این رویداد روی آن متمرکز شده، برگزاری یک رویداد خیریه به منظور کمک به آسیب‌دیدگان از زلزله مهرماه شهرستان خوی با مدیریت حسین رضازاده از دست‌اندرکاران ستاد برگزاری همایش، تجلیل از سرگروه‌های شرکت‌کننده و ارائه یک مقاله تخصصی در حوزه ادبیات عاشیقی توسط حسین سیامی است که قرار است در نوبت‌های مختلف پیش روی مخاطبان قرار گیرد. ضمن اینکه سید عباس سجادی از پژوهشگران و کارشناسان حوزه موسیقی در این برنامه به عنوان مجری حضور دارد.

سخاوت صابر از ارسباران، نصرت‌الله زرگر از همدان، نوروز چمنی از اهر، رسول اجاقلو از تبریز، شهباز سلیمانی از تبریز، گروه بالابان به سرپرستی فرامرز گوزلی، اکبرزارعی از منطقه قره داغ، ایرج خداوردی از مشکین شهر، ستار برازش از میاندوآب، بهمن محیطی از خلخال، یوسف عباسپور از منطقه دیریلی، غلامرضا کمیجانی از استان مرکزی، احمد شهبازی از قزوین، سعید صفری از منطقه خدافرین، یوسف حسین زاده از کرج، محمد پوراسماعیلی از منطقه ارس، علی رضا بخشی از کلیبر، خدمت شکوری از منطقه افشار و انگوران، فرج مرادی از هشتگرد و نظر آباد، علی طالبی از شهریار، جمشید عبدی از میانه، بلود صالحپور از تبریز، یاشار عباسی از پارس آباد هنرمندانی هستند که در همایش به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند./ صدا و سیما

برچسب ها: همایش مراسم افتتاحیه هنرهای نمایشی
ارسال نظر
آخرین اخبار