۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
تعداد بازدید: ۱۲۷۴۱۰
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فضای مطالبه گری در دانشگاه ها روندی برای پیشرفت است و نبایدهیج کس فضای علم و تربیت را به فضای اغتشاش آلوده کند.
کد خبر: ۲۲۹۲۷

فضای مطالبه گری در دانشگاه ها روندی برای پیشرفت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر در برخی از دانشگاه های کشور گفت: به این نکته مهم باید توجه کنیم  که تعداد نفراتی که فضا را به سمت اغتشاش می برند، زیاد نیستند. مثلا در دانشگاه تهران که 10 ها هزار نفر در آن تحصیل می کنند یا دانشگاه های مراکز استان ها که عمدتا چندین هزار نفر در آن دانشگاه ها در حال تحصیل هستند، افراد معدودی مجموعه ای از اقدامات را انجام میدهند. همه این افراد در یک رده قرار ندارند بلکه کسانی هستند که حرف‌هایی برای گفتن دارند، کسانی می خواهند فضای هیجانی را تجربه کنند یا با توجه به فضای بیرون از دانشگاه التهاب آفرینی کنند و در مجموع حق و نا حق در این مجموعه ها بهم آمیخته شده و شاید زمان ببرد که بشود تفکیک ها را با وضوح بیشتری در جلوی چشم همگان قرار داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: اکنون بدنه عمومی دانشگاه و دانشگاهیان مخالف التهاب آفرینی است، دانشگاه ها به دنبال فضای آرام برای تحصیل هستند. افرادی که حرف حق برای گفتن دارند، می‌دانند که از طریق کرسی های آزاد اندیشی و فضایی که در درون بخش‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی و حتی حزبی و جریانی در داخل دانشگاه وجود دارد می توانند به طور شفاف، واضح و با کمال آزادی دیدگاه خود را مطرح کنند.

وی اظهار داشت: دانشگاه های ایران مملو از آزادی و تحرک برای علم آموزی است جریانات اخیر که رخ داده نباید این فضا را مشوش کند و وجوه بیرونی دانشگاه در نزد افکار عمومی مخدوش شود، دانشگاه و دانشگاهیان افسران جنگ نرم هستند. دانشگاه های ایران محیطی مناسب برای تربیت نسل آینده است و آینده کشور در گرو همین آموزش ها و تربیت ها است. فضا و محیط دانشگاه توسط خود دانشگاه و دانشگاهیان مورد حفاظت و مراقبت است. به همین جهت در روزهای اخیر دانشجویان با دقت و با هوشیاری موضوعات و تحرکات و حتی شعارها رامورد بررسی قرار می دهند.

این نماینده مجلس بیان کرد: نهضت عظیم نقش آفرینی اساتید دانشگاه ها در کشور تداوم خواهد داشت، اساتید دانشگاه های کشور در سال های گذشته توانسته اند بالاترین سطوح علمی و آموزشی و پژوهشی را رقم بزنند اکنون هم اساتید دانشگاه ها که بنده یکی از آنها هستم بر این باورند که باید با نسل نو بیشتر مذاکره کنیم و داشته های خودی را برای آنها تشریح کنیم، نیازهای آینده کشور را تبیین کنیم و تحرکات و برنامه ریزی های دشمنان این سرزمین را برای آنان تشریح کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مطمئنا در روزهای آینده اساتید دانشگاه های کشور و دانشجویان اهل علم و تحصیل به بساطی که دشمنان برای ایجاد اغتشاش فراهم کرده اند خاتمه می دهند و این موضوع کاملا مسلم است که دشمن در سطح جامعه شکست خورد، آرامش به جامعه بازگشته است آنها تلاش می کنند از برخی نواقص کشور استفاده کنند و جریان نا امنی را تداوم بخشند، اما دانشگاه ها آرام است فضای مطالبه گری در دانشگاه ها روندی برای پیشرفت است و نبایدهیج کس فضای علم و تربیت را به فضای اغتشاش آلوده کند./خانه ملت.


 
برچسب ها: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجلس نماینده مجلس عباس مقتدایی دانشگاه تجمعات دانشگاه تهران دانشگاه های ایران دانشگاه تهران اعتراضات تجمع اعتراضی حق اعتراض
ارسال نظر
آخرین اخبار