۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
تعداد بازدید: ۱۰۲۷۱۳
فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با پیام «کارایی پژوهش با مدیریت داده‌های پژوهشی» منتشر شد.
کد خبر: ۲۲۹۹۸
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با موضوعاتی، چون علم اطلاعات، تاریخ، علوم آرشیوی، نسخه‌شناسی و ... در دی ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
 
فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری منتشر شد
 
 »»   محور‌های پیشنهادی جشنواره 
محور‌های پیشنهادی موضوعات سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به شرح زیر است:
۱- علم اطلاعات و دانش‌شناسی (مدیریت اطلاعات، نظام­‌های سازماندهی دانش، داده‌های پیوندی، کتابخانه دیجیتال، تحول دیجیتال در کتابخانه‌ها با استفاده از علوم داده و هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی در بازیابی اطلاعات)
۲- علوم آرشیوی (شناسایی و ارزشیابی اسناد، تنظیم و توصیف اسناد، خدمات آرشیوی، فناوری‌های نوین علوم آرشیوی، آرشیو وب، اسناد الکترونیکی و سندشناسی)
۳- مطالعات تاریخ معاصر (پژوهش‌های نظری و فلسفه تاریخ، تاریخ شفاهی، مطالعات مبتنی بر سندپژوهی، تاریخ محلی و تاریخ تصویری)
۴- ایران‌­شناسی (مطالعات تمدنی، تحلیل و ارزیابی نگرش اندیشمندان غیرایرانی به ایران، نقد و بررسی مکتب‌های ایران‌شناسی)
۵- اسلام‌شناسی (نظریه‌های نوین تمدنی در میان اندیشمندان مسلمان، مطالعات تمدنی اسلام و سایر ادیان، مطالعات تمدنی تطبیقی و انتقادی و مسائل راهبردی جهان اسلام)
۶- حفاظت و نگهداری منابع آرشیوی و کتابخانه‌ای (استانداردها، مدیریت بحران، حفاظت درازمدت و پیش‌گیرانه، مواد و شیوه‌های نوین و نظریه‌های مرمت)
۷-نسخه‌شناسی و نسخه‌پژوهی
 
 »»   بازه زمانی تدوین و انتشار آثار 
بازه زمانی تدوین و انتشار آثار به مدت یکسال (مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۱) در قالب‌های کتاب (تصنیف و تالیف)، طرح پژوهشی خاتمه‌یافته، پایان‌نامه کارشناسی ارشد (علوم آرشیوی، نسخه‌شناسی و سندشناسی)، رساله دکتری (تمام محورها) و ایده برتر منتج به تولیدات دانش بنیان یا ارزش اجتماعی تعیین شده است.
 
 »»   ارزیابی و امتیازدهی 
در نحوه ارزیابی و امتیازدهی به آثار، علاوه بر شرایط و شاخص‌­های عمومی ارزیابی محتوا، موضوع و ساختار علمی آثار، موضوعاتی که مواردی، چون گسترش مرز‌های دانش و فناوری در موضوع و رشته، اثربخشی، حل مسئله و رفع نیاز‌های علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اثر بخشی ملی یا رفع خلاء‌های علمی در موضوع و رشته، بدیع بودن، خلاقیت و نوآوری، تطبیقی و انتقادی بودن، با نظر به عرصه‌های حکمرانی، سیاست‌گذاری و سیاست‌پژوهی و کاربردی بودن را مدنظر داشته باشد در ارزیابی و داوری‌ها امتیاز ویژه‌ای خواهند داشت.
 
پژوهشگران متقاضی برای شرکت در این دوره از جشنواره می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۱، به نشانی رایانه‌ای: researchnlai1@gmail.com ارسال کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با دبیرخانه جشنواره به شماره  ۸۱۶۲۳۰۵۸-۰۲۱ تماس حاصل نمایید، یا به تارنمای جشنواره به نشانی https://www.nlai.ir/research-festival مراجعه کنید./ صدا و سیما
 
برچسب ها: جشنواره فناورانه و پژوهشی
ارسال نظر
آخرین اخبار