۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
تعداد بازدید: ۱۰۱۰۸۵
سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام کرد که تصمیم گرفته با وجود کاهش قابل توجه موارد ابتلا به آبله میمون در کشورهای اروپایی و آمریکایی، هشدار بهداشتی درباره این بیماری را در سطح «حداکثر» حفظ کند.
کد خبر: ۲۳۰۴۸

هشدارها درباره آبله میمونی در سطح

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام کرد که تصمیم گرفته با وجود کاهش قابل توجه موارد ابتلا به آبله میمون در کشور‌های اروپایی و آمریکایی، هشدار بهداشتی درباره این بیماری را در سطح «حداکثر» حفظ کند. سازمان جهانی بهداشت پیش از این خبر داده بود که موارد ابتلا به آبله میمونی در دو قاره اروپا و آمریکا کاهش یافته و امکان از بین بردن همه‌گیری این بیماری در اروپا وجود دارد.

از ماه می‌سال جاری میلادی، گزارش هزاران مورد ابتلا به این بیماری در قاره‌های اروپا و آمریکا، باعث شد بسیاری از کشور‌ها «وضعیت اضطراری» برای آبله میمونی اعلام کنند و علاوه بر تلاش برای خرید واکسن‌های این بیماری، دستورالعمل‌هایی را برای تشخیص سریع آن و قرنطینه مبتلایان اجرا کنند.
کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده با وجود پیشرفت‌هایی که در کنترل شیوع این بیماری ویروسی وجود داشته، هنوز دلایل زیادی برای نگرانی وجود دارد، زیرا گزارش‌هایی درباره موارد جدید ابتلا در برخی کشور‌ها دریافت شده است. از دلایل دیگر نگرانی این سازمان، کمبود امکانات در کشور‌های فقیر برای مقابله با این همه‌گیری، همچنین خطر انگ زدن به جمعیت‌های در معرض خطر است.

بر اساس این گزارش، علائم ابتلا به بیماری آبله میمون مانند بیماری آبله است که عمدتاً با تب و سردرد و درد‌های عضلانی شروع می‌شود و سپس تاول‌هایی در سرتاسر بدن نمایان می‌شود./ تسنیم

برچسب ها: آبله میمون هشدار وزارت بهداشت
ارسال نظر
آخرین اخبار