۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
تعداد بازدید: ۹۳۱۵۴
محمد مهدی بلندیان، بازرس کل امور خارجه، مجلس، ریاست جمهوری و واحدهای تابعه سازمان بازرسی کل کشور و جانشین رئیس کارگروه حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان از سهم این سازمان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور و تسهیل مسیر فعالیت این کسب و کارها خبر داد.
کد خبر: ۲۳۰۶۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد مهدی بلندیان، بازرس کل امور خارجه، مجلس، ریاست جمهوری و واحد‌های تابعه سازمان بازرسی کل کشور و جانشین رئیس کارگروه حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان، در جریان افتتاح و بازدید از ششمین نمایشگاه گیاهان دارویی، طب سنتی و فرآورده‌های وابسته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: بر استناد اصل ۱۷۴ قانون اساسی، نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح مقررات موارد قانونی در دستگاه‌های اجرایی بر عهده سازمان بازرسی کل کشور است.

رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان
وی افزود: با توجه به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی» جهت تحقق منویات معظم‌له در سازمان بازرسی کل کشور، خداییان، ریاست سازمان بخش نامه‌ای را ابلاغ کرده است. طبق این بخش‌نامه، کارگروهی با عنوان حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان به منظور شناسایی موانع تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان، چالش‌ها و مشکلات نخبگان و صاحبان استعداد‌های برتر تشکیل شد.

بازرس کل امور خارجه، مجلس، ریاست جمهوری و واحد‌های تابعه سازمان بازرسی کل کشور افزود: این کارگروه از ابتدای سال تاکنون از برخی مراکز نوآوری، خانه نوآوری ایران، شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و ساختار‌های متولی اقتصاد دانش‌بنیان بازدید و جلسات متعددی را با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و همچنین نشست‌هایی را با شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان برگزار کرده است.

جانشین رئیس کارگروه حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان به دغدغه، مشکلات و مسائل شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان اشاره کرد: دغدغه دانش‌بنیان‌ها اغلب در حوزه صدور مجوزها، اخذ تهسیلات بانکی، معافیت‌های مالیاتی، تخصیص ارز، امور بیمه و ... است. به فراخور این مسائل و چالش‌ها، این کارگروه از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط دعوت می‌کند و برخی راهکار‌های لازم به آن‌ها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: با پیگیری کارگروه حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در مورد حق بیمه قرارداد‌های دانش‌بنیان، با همکاری سازمان تامین اجتماعی تا حدود زیادی برطرف شده است.

بلندیان با اشاره به فرآیند‌های تجاری‌سازی، معافیتی و بیمه‌ای شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان عنوان کرد: عمده مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان در بحث تجاری‌سازی و بیمه مشکل کسب مجوز است که واحد‌های متعددی در سازمان پیگیری می‌کنند تا این مشکلات را رفع کنند./ فارس

برچسب ها: شرکت دانش بنیان بیمه تامین اجتماعی تولید دانش بنیان
ارسال نظر
آخرین اخبار