۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
تعداد بازدید: ۲۰۱۸۷۶
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: بی شک این آزمون در کنار اعتبار سنجی و اعتبار بخشی دانشکده‌های دندانپزشکی، در ارتقای کیفیت آموزش، دانش و تجربه دانش آموختگان موثر خواهد بود.
کد خبر: ۲۳۰۹۲

برگزاری آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی از سال ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی کدخدازاده گفت: دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، در راستای عملیاتی نمودن شصت و پنجمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی کشور مورخ ۱۴/۱۲/۱۳۹۵ از سال گذشته بر این مهم همت گماشته، با تشکیل کارگروه تخصصی صلاحیت بالینی و با ترکیب متنوعی از اساتید فرهیخته دانشگاه ها‌ی مختلف، طی یکسال گذشته در جلسات متعدد موضوع توانمندی‌ها و مهارت‌های بالینی مورد نیاز دانش آموختگان رشته دندانپزشکی عمومی در گروه‌های مختلف آموزشی را احصا کردند که این موارد برای طراحی و تدوین آزمون صلاحیت بالینی بعنوان محور اصلی بکار گرفته شد.

وی گفت: هدف از برگزاری آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی، ارزیابی توانمندی دانشجویان دوره دکتری عمومی دندانپزشکی به گونه­‌ای که به تنهایی و بدون داشتن یک راهنما و ناظر بتوانند به درمان‌های تشخیصی و درمانی اقدام کنند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی بیان کرد: دانشجویان پس از گذراندن ١٨٠ واحد درسی موظفند تا پایان دوره تحصیلی در آزمون شرکت نموده و با موفقیت آن را بگذرانند. قبولی در آزمون شرط دانش آموختگی (فراغت از تحصیل) برای کلیه دانشجویان است.

دانشجویان واجد شرایط تا حد سقف سنوات تحصیلی به دفعات، مجاز به شرکت در آزمون هستند.

کدخدازاده با اشاره به نحوه برگزاری آزمون صلاحیت بالینی عنوان کرد: آزمون در دو مرحله و به صورت کتبی و شفاهی- مهارتی برگزار می‌شود و نیز شرط ورود به آزمون شفاهی-مهارتی، قبولی در آزمون کتبی است همچنین ارزیابی در آزمون‌های شفاهی-مهارتی رشته‌های مختلف دندانپزشکی، مستقل و طبق شیوه نامه اجرائی به صورت قبول یا رد خواهد بود./ صدا و سیما

برچسب ها: دندانپزشکی دانشجویان آزمون
ارسال نظر
آخرین اخبار