۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
تعداد بازدید: ۶۱۰۲۷
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد:
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: باید روی نوآوری‌های دفاع مقدس در حوزه بهداشت و درمان تمرکز شود و از بطن اتفاقات آن زمان فناوری‌های ابداع شده استخراج شود.
کد خبر: ۲۳۱۲۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر یونس پناهی با بیان این مطلب، افزود: در دوران دفاع مقدس به مقتضای زمان و ابتکار افراد، اتوبوس‌ها به صورت آمبولانس تغییر کاربری داده شده و مورد استفاده قرار گرفتند. همینطور اتوبوس‌هایی تجهیز شدند و به صورت اتاق عمل سیّار به کار گرفته شدند.

باید روی نوآوری‌های دفاع مقدس در حوزه بهداشت و درمان تمرکز شود

وی اظهار کرد: امروزه شاهد هستیم تمام این ایده‌ها مانند اتوبوس آمبولانس و اتوبوس اتاق عمل سیّار رشد و پرورش یافتند و با جریان فناوری روز تجهیزات پزشکی و دارو‌های جدید همراه شدند.

دکتر پناهی با بیان اینکه منظور از فناوری سلامت در دفاع مقدس، حتما ابزار نیست، عنوان کرد: بلکه هر روشی است که کمک کند در مقابل پیشرفته‌ترین روش‌ها و ابزار‌های جنگی با کمترین امکانات کمترین آسیب‌ها و مرگ و میر را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۰ مرکز تحقیقاتی مرتبط با جنگ و حوادث ناشی از جنگ شناسایی شده است، گفت: تحقیقات تروما، علوم اعصاب، روان پزشکی، آسیب‌های شیمیایی، طب نظامی، سل و بیماری‌های تنفسی همه با موضوعات دفاع مقدس و حوادث ناشی از آن مرتبط هستند و این همایش فرصت خوبی است تا این مراکز به ارائه مقالات و مستنداتشان بپردازند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، یادآور شد: برگزاری همایش علم و فناوری در دفاع مقدس فرصتی است تا تمام تجربیات و دستاورد‌های کسب شده در حوزه بهداشت و درمان مستند سازی شود.

دکتر پناهی گفت: بعد از مستندسازی رویداد‌های دفاع مقدس شایسته است سمیناری به تولی‌گری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شود و طی آن توانمندی‌های کسب شده بر مبنای ابتکارات و دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس اعلام شود./ صدا و سیما

برچسب ها: بهداشت و درمان نوآوری دوران دفاع مقدس
ارسال نظر
آخرین اخبار