۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
تعداد بازدید: ۹۳۴۲۵
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: آموزش و مشاوره‌های لازم در خصوص بهداشت فردی و روان به مادران باردار داده می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۸۲

برگزاری کلاس‌های رایگان برای مادران باردار در مراکز بهداشتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد رضا صائینی گفت: برای ترویج زایمان طبیعی برنامه‌هایی مانند برگزاری کلاس‌های رایگان آمادگی برای زایمان در مراکز بهداشتی برای مادران باردار اجرا می‌شوند که در این کلاس‌ها مراقبت از جسم و روان، روش تغذیه صحیح دوران بارداری، انتخاب روش زایمان روش‌های بی درد و کم درد، فرآیند زایمان و نحوه سازگاری با درد زایمان آموزش داده می‌شود.

به گفته وی ارتقای آگاهی مادران درباره دوران بارداری و فرآیند زایمان باعث توانمند سازی و انتخاب روش مناسب زایمان در بین مادران باردار خواهد شد.

او افزود: تدوین راهنما‌های بالینی زایمان و آموزش آن به ارائه دهندگان خدمت، حضور همراه هم جنس در اتاق زایمان و استفاده از روش‌های بی دردی از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای ترویج زایمان طبیعی است.

صائینی ادامه داد: مراقبت‌های پس از زایمان، رایگان به مادران ارائه می‌شود که علاوه بر بررسی وضعیت جسمانی مادر، غربالگری سلامت روان نیز انجام خواهد شد.

او گفت: آموزش و مشاوره‌های لازم در خصوص بهداشت فردی، بهداشت روان، نحوه شیردهی و مراقبت از نوزاد داده می‌شود. ورزش‌های پس از زایمان و ورزش‌های دوران بارداری نیز در کلاس‌های دوران بارداری آموزش داده می‌شوند./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: زایمان زنان باردار وزارت بهداشت
ارسال نظر
آخرین اخبار