۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
تعداد بازدید: ۱۰۵۷۵۴
بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU=The Neonatal Intensive Care Unit) به منظور پذیرش و مراقبت ویژه از نوزادان نارس یا نوزادان پرخطر و بیمار در بیمارستان‌ها تجهیز می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۹۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تامین نیاز‌های نوزاد، پیشگیری از عفونت، تغذیه مناسب، امکان دسترسی آسان و سریع به ابزار تخصصی در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) فراهم است.

علت انتقال نوزادان به بخش مراقبت‌های ویژه (NICU)

نوزادانی که سن کمتر از ۲۷ هفته بارداری داشته باشند یا وزن هنگام تولد آن‌ها کمتر از هزار گرم باشد برای مراقبت بیشتر بالینی نیاز به انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه دارند.

نوزادان با مشکل تنفسی شدید که نیاز به استفاده از دستگاه تهویه مکانیکی یا مقدار زیادی اکسیژن دارند، نوزادانی که دیالیز صفاقی (شکمی) می‌شوند یا به علت زردی بالا نیاز به تعویض خون دارند، نوزادانی که مشکل‌های قلبی شدید، تشنج و وقفه‌های تنفسی مکرر داشته باشند و نوزادانی که حال عمومی خوبی ندارند، باید در NICU بستری شوند.

همچنین نوزادانی که به علت ضایعه‌ای نیاز به جراحی عمده داشته باشند باید قبل از عمل و بعد از آن حداقل به مدت ۴۸ساعت در NICU بستری شوند و به‌طور کلی همه نوزادانی که برای تثبیت وضع بالینی‌شان نیاز به مراقبت دقیق داشته باشند باید در بخش مراقبت ویژه نوزادان بستری شوند.

بهترین شیر برای تغذیه نوزاد، حتی در بخش مراقبت ویژه، شیرمادر است. در صورتی که مادر منع شیردهی و نوزاد نیز مشکل طبی و جراحی خاصی نداشته باشد، باید تغذیه از شیر مادر صورت گیرد.

بعد از ترخیص، نوزاد باید برای پایش رشد فیزیکی و بررسی نمو عصبی و حرکتی طبق برنامه به درمانگاه آورده شود تا وضع سلامت شنوایی و بینایی آن‌ها به خصوص نوزادان نارس تحت نظارت متخصص نوزادان بررسی شود./ صدا و سیما

برچسب ها: نوزاد بیمارستان
ارسال نظر
آخرین اخبار