۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
تعداد بازدید: ۱۲۲۲۰۰
فناوری‌های زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی از جمله حوزه‌های فناورانه‌ای هستند که چند سالی است با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان رشد خوب و مطلوبی را تجربه کرده‌اند.
کد خبر: ۲۳۲۰۱

رشد مطلوب فناوری‌های زیستی و کشاورزی با همت دانش‌بنیان‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ فناوری‌های زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی جز صنایعی راهبردی و حیاتی در کشور و میزبان ۳۲۵ شرکت دانش‌بنیان است که محصولات تولیدی توسط این شرکت‌ها توانسته بخش قابل توجهی از نیاز‌ها را به شکل بومی پاسخ دهد. محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه‌ای که با کیفیت بالا و با توان تخصصی و دانش داخلی تولید و عرضه شده‌اند.

با توجه به اینکه صنایع غذایی یکی از بالاترین سهم‌ها را در ایجاد اشتغال در کشور دارد و همچنین پتانسیل بالا در کشاورزی، باعث شده تا این حوزه‌ها مورد حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری قرار گیرد. بر همین اساس از تلاش و محصولات تولیدی مجموعه‌های دانش‌بنیانی که در دل زیست‌بوم فناوری و نوآوری شکل گرفته‌اند حمایت ویژه می‌کند.

بنا بر اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، تاکنون نیز ۳۲۵ شرکت دانش بنیان توانسته اند محصولات خود را به عنوان تولیدات ایران‌ساخت تایید گرفته و به بازار تقاضا عرضه کنند. محصولات تولید شده در حوزه «مواد اولیه و فرمولاسیون غذایی»، «تولیدات گیاهی»، «تولیدات دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و گرده افشان» و «محصولات مبتنی بر میکروارگانیسم» است./ صدا و سیما

برچسب ها: دانش بنیان بخش کشاورزی اقتصاد دانش بنیان
ارسال نظر
آخرین اخبار