۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
تعداد بازدید: ۱۰۸۴۹۵
مدیر عامل آبفای تهران گفت: حدود ۲۳۰ هزار متر مکعب مخزن جدید به مخازن تهران اضافه می‌شود و در دهه فجر این پروژه به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۳۲۶۸

۲۳۰ هزار متر مکعب مخزن جدید به مخازن تهران اضافه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سال ۹۸ بود که خبری مبنی بر بحران آب تهران در ۱۰ سال آینده منتشر شد. محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای تهران در رابطه با این موضوع به مهر می‌گوید: به لحاظ زیرساختی دو مقوله را دنبال می‌کنیم یکی مربوط به تهران است که رینگ تهران در حال ایجاد مخازن در این کلان شهر است در سال جاری دو اقدام جالب توجه در تهران در حال اجرا است؛ حدود ۲۳۰ هزار متر مکعب مخزن جدید به مخازن تهران اضافه می‌شود و در دهه فجر این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین ادامه رینگ تهران که در حال انجام اقدامات جاری است در بخش تهران است و تاب آوری سیستم را به شدت افزایش می‌دهد. به عنوان مثال در سیل امام زاده داوود تقریباً ۵۰ درصد ورودی تهران به مدت ۱۶ ساعت قطع شد، اما با مشکلی مواجه نشدیم.

مدیرعامل آبفای تهران اضافه کرد: باید توجه داشت که ۵۰ درصد ورودی تهران بسیار بالا است. نزدیک به ۱۶-۱۷ متر مکعب را برای ۱۶ ساعت از دست دادیم و هیچیک از مناطق تهران قطعی آب نداشت. زیرا اقدامات درخور توجهی در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تأمین آب در دراز مدت برای تهران دو پروژه از طریق آب منطقه‌ای تهران در حال پیگیری است، توضیح داد: تونل طالقان به تهران و تونل لار به تهران است که در صورت اجرایی شدن این دو پروژه مشکلی وجود ندارد./ مهر

برچسب ها: الگوی مصرف آب بحران آب
ارسال نظر
آخرین اخبار