۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
تعداد بازدید: ۷۶۴۰۵
دستیار ویژه وزیر و مدیر کل امور بین الملل وزارت بهداشت، از برنده شدن ۱۸ شرکت دارویی ایران در مناقصه های کشور سوریه خبر داد.‌
کد خبر: ۲۳۲۷۱

۱۸ شرکت دارویی ایران در مناقصه های کشور سوریه برنده شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدحسین نیکنام، در پایان دوازدهمین کمیته هماهنگی و برنامه ریزی امور بین الملل که با حضور نمایندگان معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: دستور کار امروز این کمیته همکاری‌های گروه پنج و بررسی برنامه یک سال آینده این گروه بود. در این جلسه درباره برگزاری نشست مسئولان انتقال خون کشور‌های افغانستان، پاکستان، ایران و عراق که در ماه‌های آتی در تهران برگزار می‌شود، تصمیماتی اخذ شد.

وی افزود: برگزاری این نشست در تهران فرصت خوبی برای طرح مباحث مرتبط با انتقال خون و انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به کشور‌های گروه پنج خواهد بود. ایران در انتقال خون دستاورد‌های بسیار ارزشمندی داشته است. ما محصولات مرتبط با انتقال خون، دستگاه‌ها و ملزومات زیادی داریم که می‌توانیم در قالب یک نمایشگاه جانبی در این نشست، کشور‌های عضو گروه پنج را در جریان تولیدات و پیشرفت‌های کشور قرار دهیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر جلسه امروز کمیته هماهنگی و برنامه ریزی امور بین الملل، توسعه همکاری‌ها با کشور ترکیه بود. ما در حال طراحی ارتباطات مستقیم و گسترده با این کشور هستیم. در این جلسه درباره عناوین این همکاری تبادل نظر شد. زمینه‌های همکاری و توسعه ارتباطات بیمه‌ای، گردشگری سلامت، تبادل استاد و دانشجو و سایر حوزه‌های سلامت، بین ایران و ترکیه وجود دارد.

دستیار ویژه وزیر و مدیر کل امور بین الملل وزارت بهداشت گفت: در آینده نزدیک، وزیر بهداشت به همراه هیأتی متشکل از نمایندگان معاونت‌ها و سازمان‌هایی که برنامه‌هایی برای توسعه روابط حوزه سلامت با ترکیه دارند، به کشور ترکیه سفر خواهند داشت.

برنده شدن ۱۸ شرکت دارویی ایران در مناقصات سوریه

نیکنام با اعلام اینکه در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی نیز در حال آماده سازی زمینه برای توسعه همکاری‌ها با کشور‌های گروه پنج و ترکیه هستیم، اظهار داشت: خوشبختانه این همکاری‌ها دستاورد‌های خوبی به همراه داشته است. به نحوی که پس از سفر دکتر عین اللهی به سوریه ۱۸ شرکت دارویی ایران در مناقصه‌های سوریه برنده شدند.

وی تصریح کرد: در کشور روسیه نیز نمایشگاهی از ۱۸ تا ۲۲ آذر ماه در حوزه سلامت و به صورت بین المللی برگزار می‌شود که جلسه‌ای در همین ارتباط با شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی داشتیم تا در این نمایشگاه بین المللی حضور همه جانبه‌ای داشته باشیم.

نیکنام در پایان اظهار امیدواری کرد وزارت بهداشت بتواند در حوزه اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در حوزه سلامت کشور وجود دارد به جایگاه شایسته‌ای برسد./ مهر

برچسب ها: تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ایران-سوریه
ارسال نظر
آخرین اخبار