۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
تعداد بازدید: ۱۰۹۰۰۹
علیرضا عرفانی اعلام کرد؛
مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳.۵ تا ۴ کیلو رعفران در هکتار برداشت شود.
کد خبر: ۲۳۲۹۴

برداشت ۴ کیلو زعفران خشک در هر هکتار

به گزارش پایگاه خبری تحخلیلی خطوط، علیرضا عرفانی  مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در خصوص اراضی زیر کشت زعفران در شهرستان تربت جام اظهار کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۹۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت زعفران اختصاص دارد که پیش بینی می‌شود امسال ۳.۵ تا ۴ کیلو در هکتار برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام بیان کرد: زمان برداشت زعفران فرا رسیده است و کشاورزان زعفرانکار تربت جامی در حال برداشت محصول خود هستند.

وی افزود: زمان برداشت زعفران در شهرستان تربت جام از اواخر مهرماه آغاز می‌شود و تا اوایل آذرماه خاتمه می‌یابد.

عرفانی اظهار کرد: در شهرستان تربت جام به ازای هر هکتار کشت این محصول ۹۰ نفر روزانه از مرحله کاشت تا برداشت زعفران مشغول کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام افزود: در سال گذشته به دلیل خشکسالی حدود ۱۵۰ هکتار کاهش سطح داشتیم و شاهد کاهش عملکرد بودیم به طوریکه میزان برداشت زعفران به ۲.۵ کیلو زعفران خشک در هکتار رسید. پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری با توجه به نمونه پیازها و بارندگی‌های خوب بهار، که منجر شد رطوبت مناسب پیاز زعفران تأمین شود، حدود ۱۷ تا ۲۰ تن گل زعفران از کشتزارهای زعفران این شهرستان برداشت شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی و غذایی که چند سالی است مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است، گیاه زعفران است، درآمد بالا از کشت این گیاه و همچنین مقاوم بودنش به آب کم موجب شده که مورد توجه کشاورزان تربت جامی قرار بگیرد و روز به روز اراضی بیشتری زیر کشت این گیاه برود./مهر.

 

برچسب ها: خراسان رضوی تربت جام کشت زعفران فصل برداشت زعفران
ارسال نظر
آخرین اخبار