۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
تعداد بازدید: ۹۰۵۴۲
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی کشور گفت: مستندنگاری پروژه‌های عمرانی به تصویب هیات دولت رسیده است که این گامی ارزشمند برای تقویت اقتصاد حوزه مستندسازی است.
کد خبر: ۲۳۳۱۳

مستندنگاری طرح های عمرانی در هیئت دولت به تصویب رسید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد حمیدی‌مقدم چهارشنبه شب در نشست با فعالان سینمایی در استان بوشهر اظهار کرد: این مهم می‌تواند یکی از رویکرد‌های ورود فعالان سینمایی در حوزه مستند‌های صنعتی باشد. 

وی بیان کرد: با مصوبه مستندنگاری پروژه‌های عمرانی که بسیار درآمدزا خواهد بود این پروژه‌‎ها فقط باید به مستندسازان حرفه‌ای داده شود.

حمیدی‌مقدم ادامه داد: در اجرای مصوبه یاد شده برخی از فعالان عضو صنف خاصی نیستند که با این حال سازمان سینمایی نیز مختار است که خودش مستندسازان شاخص کشور را تایید و برای این پروژه معرفی کند.

وی ادامه داد: در حوزه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی هر نگاه و درخواستی باشد با جدیت بررسی خواهد شد.

حمیدی‌مقدم اظهار کرد: این مرکز در سال ۱۴۰۱ رویکرد نگاه به استان‌ها و شهرستان‌ها را تقویت کرده و با انعقاد تفاهم‌نامه‎‌های استانی زمینه تحقق حمایت‎‌های مطلوبی را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: بخش استانی در مرکز گسترش ایجاد شده و با این اقدام تولیدات استانی تبدیل به یک بخش اصلی شده است.

حمیدی‌مقدم ادامه داد: در این حوزه فعالان سینمایی باید از مرحله ایستایی عبور کرده و با حمایت‌ها دور جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: در استان بوشهر از قدیم استعداد، شور و هیجان سینمایی به صورت ژنتیکی وجود دارد که مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برای حمایت از این بخش اهتمام جدی دارد.

حمیدی‌مقدم افزود: برای فیلم کوتاه، میان مدت و پویانمایی آمادگی لازم برای پذیرش طرح‌های ناب و خلاق وجود دارد.

وی ادامه داد: برای مستند نگاری در حوزه عسلویه نیز خواسته فعالان سینمایی استان بوشهر بسیار منطقی است و باید با شایسته‌سالاری مسیر ورود به پروژه‌‎های این منطقه عادلانه باشد تا از تضییع حق فعالان حوزه مستند استان بوشهر جلوگیری شود./ صدا و سیما

برچسب ها: شبکه مستند سیما مستندساز سینمای مستند هیئت دولت
ارسال نظر
آخرین اخبار