۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
تعداد بازدید: ۱۱۹۴۲۳
روسیه و شرکای تجاری این کشور که در تلاش هستند تا از دلار و یورو فاصله بگیرند، سهم ارز‌های ملی را در تسویه حساب‌های دوجانبه افزایش داده‌اند.
کد خبر: ۲۳۳۶۴

افزایش سهم ارز‌های ملی را در تسویه حساب‌های دوجانبه/حذف دلار و یورو در تجارت پاکستان با روسیه!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، هیئت تجاری اعزامی پاکستان به روسیه روز جمعه اعلام کرد که از وزارت بازرگانی این کشور خواسته است تا ترتیبات سوآپ ارزی را برای تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور فراهم کند.

محمد شوکت حیات، رئیس این هیئت تجاری گفت:  من پیشنهادی را برای امضای قرارداد مبادله ارزی ارائه کرده‌ام و نامه‌ای رسمی به وزارتخانه مربوطه (روسیه) ارسال کرده‌ام.

وی افزود: حالا توپ در زمین روسیه است. منتظر پاسخ هستیم. این می‌تواند هر مکانیزمی باشد؛ تجارت با روبل یا تجارت پایاپای.


سیاست دلارزدایی از تجارت خارجی

روسیه و شرکای تجاری این کشور که در تلاش هستند تا از دلار و یورو فاصله بگیرند، سهم ارز‌های ملی را در تسویه حساب‌های دوجانبه افزایش داده‌اند.

در سال‌های اخیر، مسکو به‌طور پیوسته سیاست دلارزدایی از تجارت خارجی را دنبال می‌کند و برای استفاده از ارز‌های محلی برای تسویه حساب با هند، چین، ایران و ترکیه در حال مذاکره بوده است.

در ماه اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که سلطه دلار به‌عنوان ارز جهانی برای تجارت در معرض تهدید است و پیش‌بینی کرد که تسویه حساب‌ها با ارز‌های ملی شتاب بیشتری گرفته و به تدریج در سراسر جهان غالب خواهد شد.

انتهای پیام/تسنیم.

برچسب ها: اخبار "پاکستان" اخبار "روسیه" بازرگانی
ارسال نظر
آخرین اخبار