۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
تعداد بازدید: ۹۱۳۱۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، از انجام طرح ارزیابی رضایتمندی بیماران بستری از خدمات بیمارستان های تابعه خبر داد.
کد خبر: ۲۳۳۸۱

گلایه بیماران از عدم دسترسی به پزشک معالج و کیفیت غذا/ نارضایتی‌ها را شناسایی می کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سعید ناطقی، به اجرای طرح ارزیابی رضایتمندی مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: روش جدیدی برای گرفتن نظرات بیماران اتخاذ شد. در این روش سه روز پس از ترخیص، فرم نظرسنجی برای بیماران پیامک شد تا امکان دستیابی به اطلاعات حقیقی بیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: بر اساس این گزارش ۸۱ درصد رضایتمندی از نحوه برخورد پزشک و ۷۳ درصد رضایت از رعایت حریم خصوصی بیمار در بیمارستان‌ها وجود دارد.

ناطقی، کمترین رضایت را به ترتیب مربوط به دسترسی به پزشک معالج، رضایت از معرفی پرستار به بیمار و کیفیت غذا عنوان کرد و گفت: آنچه تا کنون اعلام شد، مربوط به بخش‌های بستری بود و رضایتمندی از اورژانس‌ها نیز به صورت جداگانه محاسبه شده که گزارش رضایتمندی از بخش‌های اورژانس هم جداگانه برای رؤسای بیمارستان‌ها و معاونان درمان ارسال خواهد شد.

وی تأکید کرد: پرسش‌نامه ارزیابی رضایتمندی مراجعین به بیمارستان‌ها برگرفته از دانسته‌های سازمان‌های معتبر از جمله WHO تهیه و طراحی شده است و در کمیته اخلاق بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به یک استاندارد جامع دست پیدا کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: به دنبال این هستیم که نارضایتی‌ها را شناسایی کنیم و به سمت برطرف‌کردن آن گام برداریم چرا که می‌تواند در راستای اعتباربخشی بیمارستان‌ها کمک شایانی به تیم مدیریت بیمارستان‌ها کند و امتیازات بهتری در ارزشیابی‌های وزارت‌خانه را برای دانشگاه به ارمغان بیاورد./ مهر

برچسب ها: بیماران نارضایتی بیمارستان
ارسال نظر
آخرین اخبار