۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
تعداد بازدید: ۵۱۳۱۸
آمازون از ربات جدیدی به نام «Sparrow» رونمایی کرده که در انبار‌های این شرکت استفاده می شود.
کد خبر: ۲۳۳۸۷

رونمایی از ربات جدید با قابلیت تشخیص اشیا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، Sparrow اولین ربات مخصوص انبار آمازون است که می‌تواند محصولات را به طور جداگانه تشخیص دهد، انتخاب و جابه‌جا کند.

این بازوی رباتیک جدید می‌تواند به کمک هوش مصنوعی و بینایی رایانه‌ای میلیون‌ها آیتم را شناسایی و جابه‌جا کند و کار‌های تکراری را که توسط نیرو‌های انسانی انجام می‌شوند، کاهش دهد.

اگرچه آمازون به‌طور دقیق نگفته چگونه می‌خواهد از این ربات جدید استفاده کند، اما با توجه به عملکردش، کاربرد‌های متنوعی برای آن در انبار‌های آمازون می‌تواند وجود داشته باشد

«خاویر ون چاو»، سخنگوی آمازون می‌گوید: در مرحله تحقیق و توسعه کنونی، ما با Sparrow در زمینه جمع‌آوری موجودی انبار پیش از بسته‌بندی برای مشتریان کار می‌کنیم. با این حال، کاربرد‌های احتمالی این ربات در عملیات‌های ما بسیار گسترده‌تر است.»

در حال حاضر ربات جدید آمازون مراحل تحقیق و توسعه را پشت سر می‌گذارد و این کمپانی به‌طور فعالانه آن را در عملیات‌هایش آزمایش می‌کند؛ بنابراین ربات جدید به‌صورت عمده در انبار‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در حقیقت آمازون پیش از این کار باید اقدامات زیادی انجام داده و عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار دهد./ صدا و سیما

برچسب ها: ربات هوشمند صنعت رباتیک آمازون
ارسال نظر
آخرین اخبار