۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید: ۱۰۷۶۰۹
پایش برخط اطلاعات ارائه دهندگان خدمات هوشمند سفر با طراحی سامانه‌ای بومی که امکان رصد و نظارت بر ۲ میلیون سفر درون شهری را دارد، فراهم شد.
کد خبر: ۲۳۴۵۶

طراحی سامانه‌ای بومی؛ امکان نظارت بر ۲ میلیون سفر درون‌شهری در روز فراهم شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با استفاده از فناوری ژئوماتیک و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری موفق به طراحی و راه‌اندازی این سامانه شد.

سامانه مشترک اطلاعات سفر (سماس) با هدف ساماندهی و دریافت اطلاعات مربوط به فعالان تاکسی‌های اینترنتی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند مسافر به صورت برخط طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفت.

این محصول فناورانه امکان تحلیل هوشمند داده‌های سفر به منظور دستیابی به تحلیل‌های ترافیکی برای استفاده در مهندسی حمل و نقل شهری را فراهم می‌کند. همچنین با کمک این سامانه پایش و ثبت داده‌های بیش از ۲ میلیون سفر در روز با رویکرد نظارت و کنترل حوزه حمل و نقل مسافر درون شهری نیز فراهم شده است.

«شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند مسافر»، «رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند»، «شهرداری‌ها»، «نیروی انتظامی»، «اتاق اصناف»، «اتحادیه‌های صنفی» و «مجموعه‌هایی که در حوزه حمل و نقل، سوخت اعتباری دریافت می‌کنند» مخاطبان اصلی این سامانه هستند.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صحت سنجی همه اطلاعات مربوط به بیش از یک میلیون راننده و خودرو در هر ماه به صورت سیستمی با استعلام برخط از بانک‌های مرجع هویتی، بیمه، معاینه فنی و پلیس برای افزایش ایمنی سفر و نظارت کامل هوشمند بر عملکرد مالی و اجرایی شرکت ها، ناوگان و رانندگان توسط دستگاه‌های مرتبط از جمله مزایای استفاده از این سامانه است./ ایرنا

برچسب ها: حمل و نقل مدیریت شهری
ارسال نظر
آخرین اخبار