۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
تعداد بازدید: ۱۱۳۸۵۹
پژوهشگران موفق به طراحی رباتی کوچک با ظاهری شبیه به برگ درخت شده اند که می‌تواند با تغییر شکل در حین پرواز مسیر خود را تغییر دهد.
کد خبر: ۲۳۴۷۳

ساخت رباتی کوچک با الهام از برگ درخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دانشمندان دانشگاه واشنگتن، از طراحی یک ربات کوچک اوریگامی خبر داده اند که اندازه آن با اندازه یک تمبر پستی بزرگ برابری می‌کند و تنها ۴۱۴ میلی گرم وزن دارد.

این ربات پرنده کوچک از بدنه‌ای صاف، انعطاف پذیر و مربع شکل بهره می‌برد و به قطعات الکترونیکی مختلفی همچون تراشه بلوتوث، مدار جمع آوری انرژی خورشیدی و حسگر فشار مجهز شده است.

به گفته این گروه تحقیقاتی، ربات مذکور به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند تنها در ۲۵ میلی‌ثانیه شکل خود را تغییر دهد و از این طریق، به جلو و عقب برود. 

این ریزپرنده در هنگام سقوط در هوا می‌چرخد و درست مانند برگ نارون حرکت می‌کند، همچنین می‌تواند با «الگوی پرواز» خاص خود، در مسافت افقی طولانی پرواز کند. با تا شدن بدن به سمت داخل نیز، این ریزپرنده به آرامی و شبیه به برگ درخت افرا، به سمت زمین فرود می‌آید.

به گفته دانشمندان، این ربات کوچک از طریق یک محرک الکترومغناطیسی داخلی تغییر وضعیت می‌دهد. حسگر فشار برای تعیین ارتفاع استفاده می‌شود و تراشه بلوتوثی نیز برای انتقال داده‌ها به کار می‌رود/ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: ربات هوشمند ربات درختان پژوهشگر
ارسال نظر
آخرین اخبار