۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
تعداد بازدید: ۸۸۱۴۴
رئیس سازمان سینمایی گفت: امیدواریم شرایط برای تحقق مسکن سینماگران دست کم برای جمعی از خانواده سینما مهیا شود.
کد خبر: ۲۳۵۳۷

پیگیری مسکن سینماگران/ مهم‌ترین دغدغه خانواده سینما

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور در حاشیه چهل و هشتمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی و نقش کتاب در رشد و ارتقای فرهنگ عمومی به نشست اخیرش با مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و گفت: بهره گیری از ابزارهایی، چون سینما برای تبیین و ترویج موضوع کتابخوانی حائز اهمیت است و می‌توان با همکاری‌های متقابل از ظرفیت‌های مغفول مانده در این دو حوزه به نفع هم استفاده کنیم.

وی افزود: ضمن امکان قابلیت‌های گسترده در حوزه اقتباس برای سینما و نیاز به گسترش حوزه تخصصی سینما در کتابخانه‌های عمومی می‌توان از سینماگران شاخص و موثر به عنوان سفیران فرهنگ کتابخوانی کمک گرفت.

خزاعی، با اشاره به گسترش فعالیت‌های سینمایی حوزه استان‌ها و شهرستان‌ها تصریح کرد: در این راستا، مقرر گردید در بنیاد سینمایی فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی با هدف ارائه آسان‌تر و سریع‌تر خدمات و پاسخگویی به نیاز مخاطبان و سینماگران استانی واحد جداگانه با تمرکز بر فعالیت‌های حوزه استان‌ها ایجاد شود. همچنین این طرح در راستای سیاست‌های حمایتی سازمان سینمایی از ظرفیت سینمای استان‌ها طراحی و تعریف شده است.

پیگیری مسکن سینماگران/ مهم‌ترین دغدغه خانواده سینما
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به مصوبه دیگر این شورا از تشکیل کمیته ویژه‌ای برای رسیدگی و پیگیری مشکلات سینماگران در پی ناآرامی‌های اخیر خبر داد و اظهار داشت:ناآرامی‌های اخیر در کشور با حواشی و مشکلاتی برای تعدادی از فعالان سینما همراه بوده است که در کنار پیگیری و تشکیل جلسات متعدد با مراجع و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه، به منظور سرعت بخشی به روند رسیدگی به مشکلات همکاران، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان سینمایی، قوه قضائیه و خانه سینما ایجاد شده و در حال پیگیری برای رفع آن مشکلات است.

پیگیری مسکن سینماگران

محمد خزایی همچنین موضوع مسکن سینماگران به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده سینما خواند و اضافه کرد: خوشبختانه، بعد از تصویب این امر در اولین جلسه شورای عالی سینما همکاران بنده در سازمان سینمایی بررسی‌ها و تعاملاتی گسترده‌ای را آغاز کردند که امیدواریم شرایط برای تحقق این امر دست کم برای جمعی از خانواده سینما مهیا شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: مسکن سازی سینماگران محمد خزاعی سینما
ارسال نظر
آخرین اخبار