۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
تعداد بازدید: ۷۵۳۹۹
رئیس بیمارستان کودکان مفید با اشاره به شیوع فصلی دو نوع عفونت در کودکان گفت: مصرف شیر مادر باعث ارتقای سیستم ایمنی بدن شیرخواران می‌شود.
کد خبر: ۲۳۵۶۱

۲ عفونت فصلی شایع در کودکان/ ارتقای ایمنی نوزادان با مصرف شیر مادر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شمس‌الله نوری‌پور، با اشاره به شیوع عفونت‌های فصلی در کودکان اظهار کرد: در فصول سرد سال عمدتا شاهد شیوع ابتلا به بیماری‌های تنفسی هستیم و در برخی از این بیماری‌های تنفسی علائمی مانند تب بالا بروز می‌یابد که این تب بالا ممکن است منجر به وقوع تشنج شود و بنابراین خانواده‌ها باید در این فصل مراقب سلامتی فرزندان خود باشند.

وی ادامه داد: در فصول گرم سال نیز عفونت‌هایی که سیستم گوارشی را درگیر می‌کنند در کودکان شایع‌تر هستند.

این فوق تخصص نوزادان درباره اهمیت شیر مادر در پیشگیری از بروز بیماری در کودکان بیان کرد: نقش شیر مادر در سلامت کودکان بسیار مهم و شناخته‌شده است. در بسیاری از روایات و کتب دینی و علمی نیز بر مصرف شیر مادر تاکید شده است.

رئیس بیمارستان کودکان مفید گفت: در سنین بسیار پایین مخصوصا در ۶ ماه ابتدایی زندگی انسان، شیرخوار باید به صورت انحصاری از شیر مادر تغذیه کند، زیرا یکی از راه‌های ارتقای ایمنی نوزادان و پیشگیری از بروز بیماری‌ها، دریافت شیر مادر است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که واکسن کرونا به کودکان زیر ۵ سال و واکسن آنفلوانزا به نوزادان زیر ۶ ماه تزریق نمی‌شود؛ یکی از راه‌های ایمن‌شدن نوازدان در مقابل این بیماری‌ها، مصرف شیر مادر تا دو سالگی است، زیرا ایمنی مادر در مقابل این بیماری‌ها، به شیرخوار منتقل می‌شود.

متخصص کودکان ادامه داد: شیر مادر از عفونت‌های گوش میانی، عفونت‌های ریه، سینوزیت و عفونت ادراری در کودکی جلوگیری می‌کند./ تسنیم

برچسب ها: عفونت کودکان تغذیه با شیر مادر
ارسال نظر
آخرین اخبار