۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
تعداد بازدید: ۱۰۹۰۲۱
مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت رفع کمبودهای دارویی و واردات تا زمان اشباع بازار، همچنین گفت: بالاخره در تعامل با بانک مرکزی، تخصیص ارز نیمایی دارو و مواد جانبی طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت عملیاتی شد.
کد خبر: ۲۳۵۸۲

تخصیص ارز نیمایی دارو در ۲۴ تا ۴۸ ساعت، عملیاتی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر پیکان‌پور درباره اقدامات انجام شده در جهت رفع کمبود‌های دارویی، گفت: اقدامات در حوزه اداره کل دارو با تاکید روی رفع کمبود و ارتقاء کیفیت دنبال می‌شود.

وی گفت: تا آخر آذرماه تمرکز جدی روی رفع کمبود‌های دارویی بازار خواهد بود. همچنین بالاخره در تعامل با بانک مرکزی، تخصیص ارز نیمایی دارو و مواد جانبی طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت عملیاتی شد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو به موضوع بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به داروخانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: بدهی‌های معوق سازمان تامین اجتماعی که معمولا تا هشت ماه و جمعا به ۵.۵ هزار میلیارد تومان می‌رسید، پس از اجرای طرح دارویار به سه ماه کاهش یافته و اکنون ۳.۳ همت (هزار میلیارد تومان) است.

پیکان‌پور تاکید کرد: سازمان غذا و دارو مکلف به آن شده که در کنار نظارت بر تعهدات تامین شرکت‌ها از مسیر تولید داخل، تا زمان اشباع بازار و رفع نیاز بیماران، سایر ظرفیت‌ها را نیز فعال کند.

وی گفت: در زمان بروز کمبود برای رفع خلاء بازار، تامین باید گا‌ها ۵ تا ۶ برابر افزایش یابد. به عنوان مثال در مهرماه تولید سوسپانسیون بروفن حدودا ۳۰۰ هزار عدد بود که در حال حاضر به ۲.۵ میلیون عدد رسیده است./ ایسنا

برچسب ها: سازمان غدا و دارو تخصیص ارز بازار دارو
ارسال نظر
آخرین اخبار