۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
تعداد بازدید: ۱۵۷۴۳۵
بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران؛
مدیرعامل برق حرارتی از بومی سازی سه قطعه در صنعت برق خبر داد و گفت: این دستگاه بومی‌سازی شده براساس دانش روز دنیا و مطابق با استاندار‌های جهانی طراحی و تا ۳۲۰ مگاوات ظرفیت دارد که برای انواع توربوژنراتورها، توربوپمپ‌ها و توربوکمپرسور‌ها طراحی شده و قابل نصب در انواع توربین‌های گاز است.
کد خبر: ۲۳۶۹۰
بومی سازی ۳ قطعه کلیدی برای نیروگاه‌های حرارتی
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، آقای عبدالرسول پیشاهنگ، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در مراسم رونمایی از این قطعات، گفت: با همت و توان تلاشگران صنعت برق سه قطعه اعم از سیستم کنترل و حفاظت توربین گاز، دیسک‌های ردیف ۱، ۲ و ۳ توربین ۳۲ مگاواتی آسک نیروگاه ری و پره ردیف ۲۹ واحد ۳۱۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز داخلی‌سازی شده و در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.


وی ادامه داد: سیستم کنترل و حفاظت توربین گاز در صنایع حساس مانند نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از قابلیت اطمینان بالا، انعطاف‌پذیری و تکنولوژی پیشرفته برخوردار است.


پیشاهنگ تاکید کرد: این دستگاه بومی‌سازی شده براساس دانش روز دنیا و مطابق با استاندار‌های جهانی طراحی و تا ۳۲۰ مگاوات ظرفیت دارد که برای انواع توربوژنراتورها، توربوپمپ‌ها و توربوکمپرسور‌ها طراحی شده و قابل نصب در انواع توربین‌های گاز است.


مدیرعامل برق حرارتی اضافه کرد: دومین دستگاه رونمایی شده در حاشیه بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، دیسک‌های ناحیه گرم توربین گاز ۳۲ مگاواتی با قطر هزار و ۲۰۰ میلی متر و وزن متوسط دو هزار کیلوگرم است که در نیروگاه ری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی افزود: پره ردیف ۲۹ واحد ۳۱۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز، سومین دستگاه رونمایی شده است که جزو بلندترین پره‌های توربین نصب شده در ایران محسوب می‌شود.


سامانه "نمانیرو" رونمایی شد
پیشاهنگ همچنین با اشاره به رونمایی از سامانه نمانیرو، گفت: این سامانه به منظور نمایش دستاورد‌های فناوری و بومی‌سازی در صنعت نیروگاهی و در راستای سیاست‌های کلی نظام در خصوص استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و قطع وابستگی در شرایط تحریم، توسط شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایجاد شده است.


وی ادامه داد: سامانه نمانیرو دارای هفت ماژول نمایشگاه مجازی، نیازمندی‌های ساخت داخل، اقلام راکد و مازاد، تحقیقات و فناوری، لیست بلند، ارزیابی پیمانکاران و شرکت‌های دانش بنیان است.


مدیرعامل برق حرارتی اضافه کرد: مشاهده تجهیزات و قطعات نیروگاهی ساخته شده بر اساس دسته بندی، جستجوی پیشرفته قطعات و تجهیزات بر اساس اقلام اطلاعاتی، مشاهده نیازمندی‌های ساخت داخل و فناوری‌ها، ثبت درخواست تامین توسط سازندگان و ثبت اولویت تحقیقاتی توسط محققین از جمله امکانات سامانه نمانیرو هستند.


وی تاکید کرد: همچنین مشاهده لیست اولویت‌های تحقیقاتی مصوب، پروژه‌های تحقیقاتی خاتمه یافته به همراه نتایج آن، لیست بلند سازندگان، تولیدکنندگان و پیمانکاران و شرکت‌های دانش بنیان همکار را هم می‌توان از دیگر امکانات این سامانه برشمرد. / پاون.
ارسال نظر
آخرین اخبار