۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
تعداد بازدید: ۴۵۹۷۹۰
نائب رئیس سندیکای صنایع کنسرو گفت: علاوه بر نیروی کار خود صنایع کنسرو تن ماهی، معیشت ۴۰ هزار نفر از جامعه صیادان کشور به این صنعت وابسته و نیازمند مساعدت مسئولان است.
کد خبر: ۲۳۷۴۸
قیمت جدید کنسرو ماهی تن روی میز ستاد تنظیم بازار / قیمت دستوری برای تولیدگنندگان مشکل ایجاد کرده است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مسعود بختیاری نائب رئیس سندیکای صنایع کنسرو اظهار کرد: بر اساس جلسه کاری که با وزیر جهادکشاورزی داشتیم وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که به ستاد تنظیم بازار کشور نامه زده می‌شود تا در جلسه چهار شنبه ستاد تنظیم بازار این هفته تعیین تکلیف شود.

ستاد تنظیم بازار قیمت جدید را ابلاغ نکرده  و صنعت کنسرو تن ماهی را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داده است



وی افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، سازمان حمایت و وزارت جهاد کشاورزی با افزایش قیمت جدید کنسرو ماهی تن از ۳۵ هزار تومان به ۳۹ هزار و ۹۰۰ تومان موافقت کرده اند، اما ستاد تنظیم بازار قیمت جدید را ابلاغ نکرده  و صنعت کنسرو تن ماهی را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داده است.

نائب رئیس سندیکای صنایع کنسرو ادامه داد: با توجه به اینکه صنایع کنسرو تن ماهی در این شرایط نمی‌توانستند به کار خود ادامه دهند سندیکا خود از تاریخ ابتدای آبان سال جاری اجازه افزایش قیمت را اعضای خود داده است.

قیمت جدید کنسرو ماهی تن روی میز ستاد تنظیم بازار / قیمت دستوری برای تولیدگنندگان مشکل ایجاد کرده است!

قیمت دستوری برای تولیدگنندگان مشکل ایجاد کرده است!

وی افزود: کنسرو تن ماهی به عنوان کالایی که مواد اولیه آن مشمول قیمت گذاری دستوری نیست، قیمت این محصول مشمول قیمت گذاری دستوری شده است؛ این امر مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده، زیرا هزینه تولید آن‌ها با فروش آن هم خوانی ندارد.

معیشت ۴۰ هزار نفر از جامعه صیادان کشور به این صنعت وابسته و نیازمند مساعدت مسئولان است



وی تصریح کرد: علاوه بر نیروی کار خود صنایع کنسرو تن ماهی، معیشت ۴۰ هزار نفر از جامعه صیادان کشور به این صنعت وابسته و نیازمند مساعدت مسئولان است.

بختیاری گفت: محصولات صنایع کنسرو ایران به کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان، عمان، سوریه، پاکستان و اندکی به کشور‌های اروپایی و آمریکا صادر می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم.

برچسب ها: کشاورزی سازمان غذا و دارو
ارسال نظر
آخرین اخبار