۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
تعداد بازدید: ۹۸۶۳۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بیانیه اخیر خانه سینما توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۲۳۸۶۸

مشکل ما بی‌قانونی اقلیتی از هنرمندان است/ جماعت چند هزار نفری را گروگان احساسات خود نگیرید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد درباره بیانیه خانه سینما گفت: بنا داریم که با همه اهالی فرهنگ و رسانه گفتگو داشته باشیم و مسائلشان را حل کنیم این موضوع دو طرفه است و یک طرف این است که ابهامات برطرف شود؛ حتی اگر هنرمندان دچار مشکلاتی هم شدند باز باید کمک کنیم، زیرا وزارت فرهنگ و ارشاد ملجا این افراد است و وظیفه خود می‌دانیم که به این افراد کمک کنیم. حتی اگر با ما اختلاف نظر داشته باشند و یا دچار تفاوت نگاه باشیم.

وی ادامه داد: افرادی که الان در مسیر قضایی هستند من درباره شان با دوستانم در وزارات دادگستری صحبت کردم تا حداکثر همراهی را داشته باشند. معتقدم در گفتگو بسیاری از موضوعات حل می‌شود و نیازی نیست بسیاری از این افراد در ابهام بمانند. روند کار به سمت کاهش تنش‌ها میرود.

ممکن است چهره‌ها مشکل مالی نداشته باشند، اما بدنه سینما چرا باید از درآمد قانونی خود محروم شوند؟

اسماعیلی تصریح کرد: مشکل ما امروز قانون مندی است برخی‌ها قانون را نمی‌خواهند رعایت کنند. در دولت یکی از کلید واژه‌های اصلی مان قانون مندی است. مگر می‌شود افرادی به صورت رسمی قانون سیستم یک کشور را نقض کنند و بر این موضوع هم اصرار کنند این اقدام اشتباه است و تخطی از قانون و اصرار بر قانون شکنی امری است که در هیچ جای دنیا این را نمی‌پذیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد بیان کرد: ما از اقلیتی که دچار این مشکلات هستند می‌خواهیم که جماعت چند هزار نفری را گروگان احساسات خود نگیرند و اجازه دهند که فضای فرهنگی و هنری باز باشد. کنسرت‌ها و تئاتر‌ها برقرار باشد کمااینکه ما در نزدیکی برگزاری جشنواره هستیم و قانون شکنی نباید به اقتصاد فرهنگ و هنر لطمه بزند و سینما‌های ما دچار مشکل باشند.

وی افزود: اینکه سینما‌های ما تعطیل باشند کنسرت‌ها و تئاتر‌ها برگزار نشوند چه کسی را دچار مشکل می‌کند؟ بله ممکن است تعدادی از چهره‌ها مشکل مالی نداشته باشند، اما بدنه‌ای که در سینما‌ها در حال کار هستند از آن گیشه دار تا عوامل پشت صحنه چرا باید از درآمد قانونی خود محروم شوند؟ ما از بدنه فرهنگ و هنر میخواهیم که فعالیت‌های خود را به صورت عادی ادامه دهند و از هرکسی که با ما همراهی کند نیز استقبال می‌کنیم./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: خانه هنرمندان خانه سینما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار