۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۹۹۸۰۹
نشست تخصصي «سينما و آموزش» در آستانه برگزاري پنجاه‌‌ودومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي علمي، آموزشي و تربيتي «رشد» با حضور کارشناسان آموزشي و مؤلفان کتاب‌هاي درسي برگزار شد
کد خبر: ۲۳۹۲۳

ضرورت تغيير در جشنواره فيلم «رشد»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، احمد احمدی، رئیس گروه علوم دفتر تألیف کتاب‌های ابتدایی و متوسطه نظری با بیان اینکه جشنواره‌ها بخشی قابل‌توجهی از انرژی و امکانات سازمان پژوهش را به خود معطوف می‌کنند، عنوان کرد: کارشناسان و مسئولان دفتر تالیف کتاب‌های درسی به‌صورت جزئی با جشنواره درگیر می‌شوند و این موضوع تا حدی دلیل مشاهده‌نشدن اثر جشنواره در متون درسی است.

احمدی ضرورت تغییر در جشنواره فیلم رشد را گوشزد کرد و ادامه داد: کارویژه جشنواره فیلم رشد باید در جهت تامین محتوای بسته‌های تربیت و یادگیری تعریف شود تا بتوان از خروجی آن برای تهیه بسته‌های آموزشی به روز استفاده کرد.

روح‌ا... خلیلی، رئیس گروه کار و فناوری دفتر تألیف نیز یادآور شد: با استفاده از فیلم می‌توان ابزار‌هایی مثل بازیگر، تصویر و قصه را به کار گرفت و مفاهیم را به خوبی منتقل کرد.

رضا خیرآبادی، رئیس گروه زبان‌های خارجی دفتر تألیف کتاب‌های ابتدایی و متوسطه نظری هم عنوان کرد: آموزش زبان‌های خارجی همواره در به‌کارگیری ابزار‌ها و روش‌های نوین آموزشی پیش‌قدم بوده است، همان‌طور که روش‌های آموزش شنیداری به‌صورت گسترده در آموزش زبان رواج پیدا کرد و امروز نیز یکی از عرصه‌ها که به صورت گسترده از ظرفیت فیلم برای آموزش استفاده می‌کند، حوزه آموزش زبان خارجی است.

احمد احمدی اظهارکرد: مساله گرفتاری جامعه به «شبه‌علم» بسیار جدی است و در صورتی که ارتباط مستقیم صاحبان دانش با مخاطبان شکل گیرد، تا حد زیادی می‌توان از آن فاصله گرفت.

وی اضافه کرد: در بسیاری نقاط کشور وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای آزمایش‌های فنی وجود ندارد، ولی با فیلم می‌توان بدون نیاز به این تجهیزات، مفاهیم را به دانش‌آموزان آموزش داد. روح‌ا... خلیلی گفت: معلمان و مولفان می‌توانند با فیلمسازان و فیلمنامه‌نویسان ارتباط برقرار کنند و به آنان متناسب با نیاز خود، سفارش محصول ارائه دهند./ روزنامه آرمان ملی

برچسب ها: جشنواره سینما
ارسال نظر
آخرین اخبار