۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
تعداد بازدید: ۸۴۵۵۹
مشاور وزیر اقتصاد در امور دانش‌بنیان اظهار کرد:‌ موضوعات "بازار" و فضای کسب و کار، "استانداردها"، "نگهداشت نیروی انسانی" و "تأمین مالی" از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی هستند.
کد خبر: ۲۳۹۳۸

مشکل جدی شرکت‌های دانش‌بنیان چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روح‌الله ابوجعفری؛ مشاور وزیر اقتصاد در امور دانش‌بنیان اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان بحث "بازار" و فضای کسب و کار است.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی هستند که محصولات دانش‌بنیان تولید می‌کنند، اما متأسفانه بازار و تقاضایی در کشور برای آن‌ها وجود ندارد که یک دلیل آن فرهنگ اقتصادی کشور است که کمتر به سراغ محصول ساخت داخل می‌رویم.

ابوجعفری متذکر شد: یک نکته بسیار مهم دیگر بحث "استانداردها" است یعنی ما باید استاندارد‌هایی به این شرکت‌ها بدهیم، اما بعضاً سازمان استاندارد و نهاد‌های رگولاتوریِ مقررات‌گذار، مطابق نیاز‌های کشور استاندارد تولید نمی‌کنند.

مشاور وزیر اقتصاد در امور دانش‌بنیان تصریح کرد: یک موضوع دیگر که اخیراً در کشور بسیار پر‌رنگ شده است مسئله "نیروی انسانی" و نیروی انسانی فنی است که در مسائل مربوط به نیروی انسانی گاهی به خاطر موضوعاتی همچون مسائل مالی و سیاسی، مهاجرت می‌کنند و شرکت‌های دانش‌بنیان برای نگهداشت نیروی انسانی خود با چالش‌های بسیاری مواجه هستند.

وی تأکید کرد: در نهایت موضوع بسیار مهم دیگر، "تأمین مالی" است که این شرکت‌ها برای توسعه فعالیت‌های خود نیازمند "تأمین مالی" هستند و در موضوع تأمین مالی دچار مشکلات جدی با بانک‌ها هستند به عنوان مثال، منابع وثیقه‌ای کمتری دارند، سابقه اعتباری ندارند و بانک‌ها خیلی این شرکت‌ها را نمی‌شناسند./ تسنیم

برچسب ها: شرکت دانش بنیان چالش ها وزیر اقتصاد نیروی انسانی
ارسال نظر
آخرین اخبار