۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۱۵۴۱۵۳
"مارتین اسکورسیزی"، فیلمساز مشهور سینمای جهان معتقد است که فیلمسازان جوان و جویای نام باید برای مستقل شدن از استودیوهای هالیوودی بجنگند.
کد خبر: ۲۳۹۴۶

فرهنگ سینما تکه تکه شده است/ فلیمسازان جوان باید بجنگند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، "مارتین اسکورسیزی"، فیلمساز مشهور سینمای جهان به تازگی در گفت‌وگو با مجله "تایم"، فیلمسازان جوان را به استقلال از استودیوهای هالیوودی دعوت و اظهار کرده است که کارگردانان جویای نام باید آزادی عمل خود را از استودیوها طلب کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «قاتلین ماه کامل» افزود: جوانان فیلمساز باید استودیوها را به چالش بکشند. آنها در نهایت، راهی برای دیده شدن پیدا خواهند کرد، اما باید بجنگند، باید به سختی بجنگند و با شرایط استودیوها وفق پیدا نکنند. 

اسکورسیزی می‌افزاید: نهایتاً استودیوها می‌گویند: "خوب، چه کسی فیلم شخصی را می‌خواهد؟ ببینید در دهه 1970 چه پیش آمد. در پایان آن دهه، همه شما دیوانه شده بودید! بودجه و زمان فیلمبرداری بیشتری را خواستید تا این سه فیلم را بسازید: «اینک آخرالزمان» (Apocalypse Now)، «گاو خشمگین» (Raging Bull) و «دروازه بهشت» (Heaven’s Gate)!"

این سینماگر مطرح در بخش دیگری از مصاحبه‌اش می‌گوید که فرهنگ سینما تکه تکه شده است. او ادامه می‌دهد: باید یک فرهنگ سینمایی وجود داشته باشد، می‌دانید؟ اما اکنون همه‌چیز تکه تکه شده است. در دوران جوانی ما، همه موزیکال‌ها را دوست نداشتند، همه وسترن‌ها را دوست نداشتند، همه فیلم‌های نوآر و گانگستری را دوست نداشتند. در آن زمان، ما فقط به سینما می‌رفتیم، و در عین‌حال، چنین فیلم‌هایی اکران می‌شدند.

باوجود این، به نظر نمی‌رسد که مارتین اسکورسیزی تن به دیدن فیلم‌های ابرقهرمانی (مارول) این روزها بدهد. چه اینکه او چندی پیش در مصاحبه‌ای چالشی به «امپایر» گفته بود که فیلم‌های مارول به «شهر بازی» شباهت دارند و «سینما» نیستند.

انتهای پیام/ تسنیم

 

 

برچسب ها: فیلمسازی سینما فرهنگ سازی
ارسال نظر
آخرین اخبار