به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، راضیه تجار، عضو هیأت موسسه انجمن قلم ایران گفت: بدیهی است فیلمنامه نویس باید مهارت نگارشی داشته باشد و بداند چطور داستان پردازی و دیالوگ نویسی و شخصیت پردازی کند. هر فیلمنامه نویسی باید تکنیکهای لازم را بداند و آن را پیاده کند و قطعاً هرچه مسلطتر باشد کار قویتر میشود.
وی ادامه داد: متأسفانه برخی از تهیه کنندگان و سرمایه گذاران تنها در پی آثار طنز سطحی هستند که مردم را بخنداند و سرگرم کند؛ در واقع آنها تنها در پی بازگشت سرمایه و رسیدن به سودهای هنگفت هستند و همین مسأله باعث تولید آثار به شدت سطح پایین در سینما شده است.
تجار سپس با بیان اینکه بازگشت سرمایه در صنعت سینما خوب است، اما اینکه چه چیزی به مردم ارائه میدهیم مهمتر است اظهار داشت: بی تردید نباید هر خوراکی را به مخاطب ارائه داد؛ سینما یک کالای فرهنگی و هنری است و به هیچ عنوان نباید هجونامه به مردم ارائه کند و اگر چنین شود آیندهای فاجعه بار در انتظار سینما خواهد بود.
نویسنده کتابهای «بانوی رنگین کمان» و «شعله و شب» تأکید کرد: مدیران سینمایی باید مانع تولید فیلمهای ضعیف شوند؛ نهادهای نظارتی باید نظارت جدی بر روند تولید آثار داشته باشند و نگذارند آثار ضعیف تولید و عرضه شوند. اینکه سینمای ما سرشار از فیلمهای کاریکاتوری شده که اغلب یا قصه ندارند و یا دچار پراکنده گویی میشوند اصلاً صحیح نیست.
وی در پایان این گفتگو افزود: نویسندگان نیز نباید فراموش کنند که رسالت مهمی بر عهده شان است؛ آنها نباید هجو را رد کنند و مبادرت به نگارش آثاری کنند که فاقد هرگونه ارزش هنری و فرهنگی است./ صدا و سیما