۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
تعداد بازدید: ۹۶۲۴۹
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان کپسول و شربت بر پایه گیاهان دارویی را تولید کردند که به گفته آنها دارای اثرگذاری بیشتر و عوارض کمتر نسبت به داروهای شیمیایی است.
کد خبر: ۲۴۰۱۲

تولید داروی گیاهی جدید با اثرگذاری بیشتر نسبت به داروهای شیمیایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر لیلا تقی زاده یکی از محققان این شرکت، اظهار کرد: جدیدترین محصول این شرکت "کپسول لاکسافول" به عنوان یک ملین گیاهی حاوی گیاهانی، چون سنا، میخک، شیرین بیان است.

وی ادامه داد: این کپسول علاوه بر آنکه مشکلات ناشی از یبوست را برطرف می‌کند، درد‌ها و کراپ‌های شکم و نفخ معده را که از علائم و عوارض یبوست است را نیز درمان می‌کند.

تقی زاده، تولید این داروی گیاهی را مشابه سازی نمونه اروپایی دانست و یادآور شد: نمونه خارجی با قیمت ۳۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود، ولی محصول ما با قیمت ۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این محققان با اشاره به پتانسیل تولید گیاهان دارویی بومی کشور با بیان این‌که گیاه شیرین بیان ایرانی صادر می‌شود، ادامه داد: ما با فرآوری گیاهان دارویی، دارو‌هایی را به تولید رساندیم.

وی در خصوص منع مصرف سنا برای برخی از، گروه‌ها ادامه داد: کپسول تولیدی ما حاوی عصاره سنا است و این گیاه منع مصرف برای کودکان وجود دارد از این رو برای درمان یبوست کودکان شربت دارویی را تولید کردیم.

به گفته وی، این شربت بر گرفته از طب ایرانی است و از گیاهانی، چون عناب، سه پستان، گل گاو زبان، گل سرخ، گل بنفشه و اسفرزه و لعاب به‌دانه به تولید رسید.

تقی زاده با اشاره به اجزای کار آزمایی‌های بالینی این دو داروی گیاهی، ادامه داد: در این مطالعات یک گروه ۲ ال ۱۵ سال شربت تولید شده در این شرکت را مصرف کردند و گروه دیگر داروی ملین PEG مختص کودکان تجویز شد و مشاهده کردیم که که شربت ما اثر بخشی همانند دارو‌های گیاهی را دارد با این تفاوت که در دوران پیگیری از بیماران، شربت گیاهی ما اثر بخشی بالاتری داشته است.

وی خاطر نشان کرد: این شربت عوارض کمتر و ماندگاری طولانی تری را از خود نشان می‌دهد به این معنا که این دارو تنها مشکل یبوست را برطرف نکرد بلکه لینت مجاز ایجاد می‌کند.

به گفته وی شربت گیاهی تولید شده برای کودکان و بزرگسالان قابل تجویز است.

این محقق ادامه داد: گیاه سنا هر چند مشکل یبوست را برطرف می‌کند، ولی به مرور زمان تنبلی روده را ایجاد خواهد و افرادی که در طولانی مدت مبتلا به این مشکل هستند توصیه می‌شود از شربت تولید شده، استفاده کنند.

تقی زاده یادآور شد: کپسول گیاهی برای بزرگسالان تجویز می‌شود./ ایسنا

برچسب ها: تولید دارو تولید دانش بنیان شرکت دانش بنیان گیاهی
ارسال نظر
آخرین اخبار