۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
تعداد بازدید: ۱۰۳۱۸۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بسیج جامعه پزشکی را دارای عملکرد تخصصی و علمی دانست که با تلاش خود حماسه‌های زیادی آفریده است.
کد خبر: ۲۴۰۳۸

ایران مرجع درمان مجروحان شیمیایی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، «بهرام عین‌اللهی» در همایش گرامیداشت هفته بسیج با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای سلامت و تبریک هفته بسیج به بسیجیان حاضر گفت: باید از بسیج جامعه پزشکی قدردانی کرد.

وی با اشاره به آمادگی بسیجیان جامعه پزشکی در ارائه خدمات در ابتدای دفاع مقدس، افزود: بسیج بخشی از تاریخ است که باید به نسل آینده آموزش داده شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیشترین مقالات درمان مجروحان شیمیایی در ایران نگاشته شده است، افزود: هنگام تهاجم شیمیایی دشمن، پزشکان در هیچ یک از کلاس‌های پزشکی در این باره آموزش ندیده بودند، اما از روش‌های درمانی مختلف برای درمان رزمندگان استفاده کردند و اکنون ایران مرجع درمان مجروحان شیمیایی است.

عین‌اللهی با اشاره به آغاز بسیج علمی در جامعه پزشکی پس از پایان جنگ، گفت: پیوند قرنیه در جانبازان شیمیایی با استفاده از سلول‌های بنیادی عملی شد و اکنون در ایران و دنیا با زیرساخت‌های سلول‌های بنیادی پیوند قرنیه مجروحان شیمیایی موفقیت آمیز انجام می‌شود.

وی افزود: مدافعان سلامت در دوران کرونا نیز برای سلامت جامعه تلاش کردند و ایران توانست از وارد کننده واکسن به صادر کننده آن تبدیل شود و رکورد تزریق روزانه بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن زده شد که باعث کاهش مرگ بر اثر بیماری کرونا شد.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور گروه‌های متعدد از بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم تاکید کرد: در اربعین امسال جامعه پزشکی، شماری از پزشکان را به صورت داوطلبانه برای ارائه خدمات به زائران اعزام کرد.

عین‌اللهی در پایان درخواست کرد: بینش سیاسی و مذهبی افزایش یابد تا در برابر فتنه‌ها مقاوم باشیم./ صدا و سیما

برچسب ها: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسیج جامعه پزشکی
ارسال نظر
آخرین اخبار