۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
تعداد بازدید: ۸۴۹۷۲
مشاور اجتماعی وزیر بهداشت گفت: خیرین سلامت نقش موثری در حمایت و یاری تولیت نظام سلامت کشور ایفا می کنند.
کد خبر: ۲۴۰۳۹

میزان مشارکت مردم در بحران کرونا تا ابتدای ١۴٠٠ برابر با ١۵ هزار میلیارد ریال

مهندس رضا محمودی، مشاور اجتماعی وزیر بهداشت و دبیر کارگروه خیرین سلامت و مشارکت‌های مردمی با دکتر سیدعلی مظفرپور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، دیدار و درباره مسائل و موضوعات مربوط به خیرین حوزه سلامت، اقدامات انجام شده، چالش‌ها و نیازمندی‌های این شهر در حوزه خیرین سلامت هم اندیشی و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در این نشست که دکتر علی کریمی فیروزجایی، نماینده شهرستان بابل و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، مدیرعامل بنیاد نیکوکاری سلامت بابل و مسئولان موسسه‌های خیریه بیمارستانی در این نشست حضور داشتند، مشاور اجتماعی وزیر بهداشت با پرداختن به ضرورت بهره گیری از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و خیرین در ارتقای نظام سلامت گفت: بیش از ۲۱ هزار خیر سلامت در حوزه سلامت شناسایی کرده ایم و با آن‌ها در ارتباط هستیم که نقش موثری در حمایت و یاری تولیت نظام سلامت کشور ایفا می‌کنند.

مهندس محمودی با اشاره به تدوین بانک‌های مختلف اطلاعات خیرین، تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه حوزه سلامت و آمار‌های گردآوری شده، افزود: خیرین در بیش از ۳۰ درصد پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت مشارکت دارند. میزان مشارکت ریالی مردم در سراسر کشور توسط اقشار گوناگون خیرین، موسسات خیریه بیمارستانی، تشکل‌های مردمی، گروه‌های داوطلب و مسئولیت اجتماعی سلامت شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در بحران کرونا از آغاز تا ابتدای سال ١۴٠٠ برابر با ١۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

دبیر کارگروه خیرین سلامت و مشارکت‌های مردمی مسئولیت اجتماعی سلامت شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را زمینه‌های درخور توجه و مهم در حوزه سلامت دانست و گفت: از رقم یادشده، ۵ هزار میلیارد آن به مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در حوزه سلامت برمی گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به تعدد کار‌های خیر در بابل گفت: بابل همواره به عنوان بهشت خیرین شناخته شده است.

دکتر مظفرپور نیکوکاران سلامت را یکی از ظرفیت‌هایی دانست که می‌توان از آن برای توسعه زیرساخت‌ها و امکانات بهداشتی و درمانی در شهرستان بابل بهره برد، دانست و افزود: امیدواریم مسئولان وزارت و دست اندرکاران این حوزه، دانشگاه را در جهت رفع چالش‌ها و نیازمندی‌های موجود بیش از پیش یاری کنند.

گفتنی است اعضای حاضر در جلسه نیز به بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه در حوزه سلامت و ارائه گزارش و اقدامات انجام شده در عرصه خدمات رسانی به در این حوزه و مشکلات و چالش‌ها و نیاز‌های حوزه سلامت در این راستا پرداختند و دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در رابطه با مسائل مطرح شده در این دیدار بیان کردند./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: بیماری کرونا خیرین سلامت مردم
ارسال نظر
آخرین اخبار