۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
تعداد بازدید: ۱۰۰۹۱۶
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تامین نقدینگی شرکت‌ها علت کمبود ۴۰ قلم دارو در کشور است، گفت: تولید آموکسی‌کلاو نسبت به ابتدای سال ۲۰ برابر شده است‌.
کد خبر: ۲۴۰۶۸

کمبود ۴۰ قلم دارو در کشور به دلیل مشکل نقدینگی شرکت‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سید حیدر محمدی با اشاره به بهبود شرایط تامین آنتی‌بیوتیک در داروخانه‌‎ها اظهار کرد: در تولیدات داخلی برخی آنتی‌بیوتیک‎‌ها مثل کوآموکسی‌کلاو شاهد رشد ۲۰ برابری نسبت به ابتدای سال هستیم و تولید سفیکسیم ۱۰ برابر و داروی آموکسی‌سیلین ۴ برابر شده است.

وی افزود: علی‌رغم پیگیری‌های مستمر با بانک مرکزی، تامین ارز و تسهیلات مدنظر سازمان غذا و دارو توسط بانک‌های عامل انجام نشده است و مشکل در تامین ۴۰ قلم دارو به دلیل عدم رفع مشکل نقدینگی شرکت‌هاست.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تاکنون چهار محموله آنتی‌بیوتیک وارد کشور شده است، اظهار کرد: در چند روز آینده یک محموله دارویی جدید وارد کشور خواهد شد. اقدامات صورت گرفته با هدف رفع کمبود‌های ضروری دارو تا ثبات بازار و رفع نیاز بیماران ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی و سرم از طریق تولید داخل افزایش یافته است، گفت: با رفع مشکلات تولیدکنندگان آمار تولید در کشور افزایش یافت. همچنین شرکت‌هایی که تخلفشان اثبات شده به نهاد‌های بازرسی معرفی شدند و پس از این ابلاغ شد هیچ شرکت دولتی به دلیل زیان‌ده بودن مجاز به توقف تولید و فروش نخواهد بود./ تسنیم

برچسب ها: کمبود دارو نقدینگی سازمان غذا و دارو
ارسال نظر
آخرین اخبار