۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
تعداد بازدید: ۱۱۰۵۱۳
یک شرکت فناور با استفاده از خدمت مشارکت و سرمایه‌گذاری یک صندوق پژوهش و فناوری حوزه سلامت موفق به توسعه تولید محصولات فراسودمند کشاورزی (کینوا) برای بیماران دیابتی شد.
کد خبر: ۲۴۱۳۶

تولید محصولات فراسودمند برای بیماران دیابتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سحر ضمانی مقدم مدیرعامل یک شرکت فناوری گفت: کینوا در دنیا بعنوان خاویار گیاهی شناخته شده است و به دلیل داشتن فیبر، آهن و تمام اسید آمینه‌های ضروری بدن ارزش غذایی بالایی دارد.

ضمانی مقدم ادامه داد: این محصول به دلیل وجود انواع پروتئین‌های ضروری بدن و نوع عدد شاخص گلایسمیک یا شاخص قندخون در آن، برای مصرف بیماران دیابتی مناسب است و می‎‌تواند جایگزین مصرف برنج در برنامه غذایی این افراد شود.

وی گفت: همچنین به دلیل عدم وجود گلوتن برای بیمارانی که امکان مصرف محصولات گلوتن‌دار و غلاتی مانند گندم و جو را ندارند، نیز مناسب است.

مدی شرکت فناور افزود: این محصول با توجه به میزان فیبر، آهن و پروتئین بالا و از طرفی دیگر با توجه به قیمت مناسب آن نسبت به برنج، می‌تواند در سبد غذایی خانوار‌ها بعنوان یک گزینه جدید با بهره غذایی و پروتئینی بالا، قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت فناور گفت: ما با استفاده از خدمت مشارکت و سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری حوزه سلامت توانستیم بخشی از هزینه‌های خرید محصول، فرآوری و پوستگیری و آسیاب و تولید آرد کینوا و نهایتا استفاده در فرمولاسیون‌های تخصصی صنایع تبدیلی را پوشش دهیم. مسیر اخذ این خدمت عالی بود و نتیجه بسیار خوبی برای ما داشت.

حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل این صندوق پژوهش و فناوری سلامت گفت: کینوا بعنوان یک غذای مکمل در سبد خانوار قرار می‌گیرد و جایگزینی برای محصولات استراتژیکی همچون گندم تعریف نمی‌شود؛ این محصول با توجه به اینکه جدید است، فعلا در نوع خودش بی‌رقیب بوده و جامعه هدف برای مصرف این محصول در کشور حدود ۲۰ میلیون نفر تخمین زده می‌شود./ مهر

برچسب ها: محققان ایرانی دیابت شرکت فناوری
ارسال نظر
آخرین اخبار