۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
تعداد بازدید: ۸۲۹۶۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تبریک هفته پرستار و ولادت حضرت زینب (س) گفت: شما استوانه‌های نظام سلامت هستید و امیدوارم در این مسیر بزرگ به عنوان سربازان در خط مقدم، فعالیت‌های خود را به خوبی پیش ببرید و به اهداف نظام سلامت دست یابید.
کد خبر: ۲۴۱۵۲

پرستاران، استوانه‌های نظام سلامت هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر حسین قناعتی گفت: خوشحالم در کشوری زندگی می‌کنم که در پیشینه اش احترام به زن و مادر وجود دارد و سابقه اسارت و بردگی زنان را در کارنامه خود ندارد. در این کشور، مادر و زن همواره محترم بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی آب سالم، رفع فقر، عدالت در سلامت و برابری زن و مرد را مسائلی مهم در کشور خواند و گفت: خوشحالم در کشوری زندگی می‌کنم که در پیشینه اش احترام به زن و مادر وجود دارد و سابقه اسارت و بردگی زنان را در کارنامه خود ندارد. در این کشور، مادر و زن همواره محترم بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر قناعتی، چاقی، فشار خون، سرطان و دیابت را از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر دانست و گفت: سالانه هزینه زیادی برای درمان این بیماری‌ها صرف می‌شود و این در حالی است که با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم و بیماران، می‌توان سرمایه گذاری بسیار بهینه در این زمینه داشت.

رئیس دانشگاه، مهم‌ترین هدف در برنامه چهارساله را ارائه خدمت به جامعه و تحقق دانشگاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: در تلاشیم تا دانشگاه را در خدمت جامعه بیاوریم و پرستاران به دلیل ارتباط نزدیکی که با مردم دارند، می‌توانند آموزش‌های لازم را به مردم ارائه دهند.

وی با اشاره به فعالیت‌های یکساله دانشگاه گفت: پوشش صد در صدی واکسیناسیون در عرض دوماه و تلاش در زمینه تحقق عدالت در آموزش و پژوهش یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه در یکسال گذشته بود. در این راستا شهر علم و دانش شهید سلیمانی به منظور توسعه فناوری و ساماندهی شرکت‌های دانش بنیان در حال احداث است که امیدوارم با این تغییرات بتوانیم دانشگاه را از لحاظ درآمد خودکفا کنیم.

دکتر قناعتی سپس اقدامات جدی برای اتمام پروژه‌های نیمه کاره دانشگاه را از اولویت‌ها خواند و گفت: خوشبختانه یکی از بخش‌های مهدی کلینیک در روز‌های گذشته راه اندازی شد و درحال آماده سازی بخش‌های دیگر آن هستیم. همچنین بیمارستان شریعتی ۲، مرکز طبی ۲، پروژه پروفسور سمیعی، بیمارستان اسلامشهر و بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره دانشگاه در حال ساخت است.

رئیس دانشگاه، اصلاحات در زمینه آموزش و تحقق علم نافع را از هدفگذاری‌های دانشگاه عنوان کرد و گفت: از شما نیز انتظار می‌رود تا در تحقق دانشگاه نسل چهارم و دانشگاه اجتماعی کمک کنید.

وی با بیان اینکه "افزایش جمعیت، ارتقاء آگاهی و کیفیت آموزش، منجر به تولید ثروت در جامعه می‌شود" خاطر نشان کرد: جمعیت برای چرخه مثبت اقتصادی مهم است و از شما می‌خواهم تمامی جامعه را درگیر آموزش کنید./ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران

برچسب ها: نظام سلامت جامعه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار