۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
تعداد بازدید: ۱۲۶۹۸۲
وزیر تعاون حل معضلات جامعه معلولان به ویژه مشکلات معیشتی را سیاست اصلی این وزارتخانه اعلام کرد.
کد خبر: ۲۴۲۳۱

حل معضلات جامعه معلولان در دستور کار وزارت رفاه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سید صولت مرتضوی در مراسم بزرگداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت، ضمن گرامیداشت شهید فیاض‌بخش و همچنین تشکر از همه خدماتی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی برای معلولان و توان‌یابان صورت گرفته است، به متون متعدد قانون اساسی و اصول سوم، بیست و یکم و بیست و نهم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با دستور رییس جمهور اقدامات بسیار شایسته‌ای در این حوزه صورت گرفته است. توصیه‌های موکد ایشان در راستای خدمت متواضعانه به آحاد مختلف مردم به ویژه توان‌یابان و معلولان آویزه گوش ماست.

وی افزود: در این راستا راهبرد‌هایی را تدوین کردیم که به فضل الهی محقق خواهد شد. اولا؛ تلاش همه جانبه برای تحقق عدالت و احیای حقوق توان‌یابان و معلولان از مسیر گسترده شدن حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی، افزایش توانمندی معلولان با آموزش‌های فنی و حرفه ای، توجه به اشتغال معلولان و بخش‌های تولیدی و خدماتی و اداری، فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی و بسیج همگانی در راستای مسئولیت اجتماعی آن‌ها برای جذب مشارکت و خدمات مطلوب و توجه به حل مشکلات معیشتی و اشتغال و مسکن جامعه معلولان، مساعدت و تمرکز بر روی آسیب‌های اجتماعی از جمله پیشگیری و درمان اعتیاد و توجه به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و کودکان کار خیابانی از جمله وظایف و راهبرد‌هایی است که در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است.

آقای مرتضوی با بیان اینکه برنامه‌های ما توانمندسازی خدمات‌گیرندگان در کنار حمایت‌های مستمر است، گفت: تامین مسکن جامعه هدف از برنامه‌های بسیار موفق سازمان بهزیستی کشور بوده است.

او همچنین با اشاره به مناسب‌سازی شغل برای افراد دارای معلولیت، هوشمندسازی و الکترونیکی کردن مکانیزم‌های ارائه خدمات و شفافیت پنجره واحد خدمات در سازمان بهزیستی، فراگیری و اثربخشی خدمات و نوآوری‌های اجتماعی مبتنی بر علوم دانش بنیان، تمرکز سازمان بر پیشگیری معلولیت و آسیب‌های اجتماعی، افزایش پوشش‌های بیمه‌ای خدمات‌گیرندگان و بسترسازی جهت اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، به‌روزرسانی پشت‌نوبتی خدمات مشمولین و مستمری‌بگیران و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی جامعه هدف از طریق تشکیل گروه‌های استعدادیابی، بدنه‌سازی اجتماعی و مردمی سازی سازمان بهزیستی برای مقابله و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌ها و تقویت رویکرد‌های اجتماعی محور، گفت: در سازمان بهزیستی و وزارت تعاون یکی از محوری‌ترین برنامه‌های ما اجتماعی کردن و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی است.

علی محمد قادری، رییس سازمان بهزیستی کشور نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به روز جهانی افراد دارای معلولیت بیان کرد: سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی یک شجره طیبه امروز افتخار دارد که به بیش از ۷ میلیون نفر خدمات دهد./ صدا و سیما

برچسب ها: معلولان اشتغال معلولان معلولیت جسمانی
ارسال نظر
آخرین اخبار