۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
تعداد بازدید: ۷۷۱۹۳
اگرچه فوتبال ایران و آمریکا ۶۰۰ میلیون فروش داشته است اما با کسر این میزان، خود فیلم‌ها ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون فروش داشتند که نسبت به هفته‌های اخیر رقم بالاتری است.
کد خبر: ۲۴۲۷۲

سینما با ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به روزهای بهتر خود بازگشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سینمای ایران در هفته گذشته ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشت. از این رقم، ۶۰۰ میلیون تومان سهم فروش بازی فوتبال ایران و آمریکا است.

اولین فیلم جدول فروش سینمای ایران، برای بخارست با ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. فیلم جدید اطیابی با ۷۲ هزار و ۱۸۷ نفر تماشاگر و ۳ هزار و ۸۲۰ سانس توانست در سومین هفته اکران خود و برای دومین بار پرفروش‌ترین فیلم هفته باشد.

پویانمایی لوپتو نیز ۷۱ هزار و ۱۴۲ نفر ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. این فیلم نیز ۲ هزار و ۷۴۳ سانس داشته است و در حالی در جایگاه دوم فروش قرار گرفته که برای سه هفته پیاپی در جایگاه پرفرو‌ش‌ترین فیلم هفته قرار گرفته بود. تعداد سانس‌های این فیلم ۲ هزار و ۴۷۶ عدد است.

انفرادی دیگر ساخته اطیابی نیز با ۵۲۵ میلیون تومان و ۱۶ هزار ۲۵ نفر تماشاگر و یک هزار و ۱۷۵ سانس در رتبه سوم فروش قرار دارد.

پویانمایی دیگر سینما‌ها یعنی پسر دلفینی نیز با ۵۰۶ میلیون تومان در جایگاه بعدی قرار دارد.

اما بازی فوتبال ایران و آمریکا در واقع در جایگاه سوم باید قرار داشته باشد. نمایش بازی ایران و آمریکا در روز سه شنبه هفته گذشته با قیمت تمام بهای سینما‌ها توانست ۶۰۹ میلیون تومان فروش کند.

فروش سینما‌ها در دو هفته گذشته ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود بنابراین سینما‌ها در هفته گذشته منهای فروش فوتبال، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش بیشتر داشته است. چه چیزی را می‌توان عامل این فروش بیشتر در کل هفته قبل دانست؟ شاید در ابتدا بازی فوتبال به نظر بیاید، اما واقعیت این است که روز سه شنبته هفته گذشته که روز نمایش بازی بود، میزان فروش سینما‌ها ۷۵۲ میلیون تومان است و دوهفته قبل ۹۳۵ میلیون تومان. برای همین نمی‌توان حداقل تا پایان روز سه شنبه بازی را در فروش سینما اثرگذار دانست و این خود فیلم‌ها بودند که توانستند فروش بهتری داشته باشند. در این میان می‌توان تیزر‌های تلویزیونی را مؤثر دانست و شاید پایان ناآرامی‌ها. در روز‌های ابتدایی و انتهایی هفته نیز شاهد افزایش فروش فیلم‌ها نسبت به هفته قبل هستیم؛ بنابراین به نظر می‌رسد که همین دوعامل تیزر‌ها و کم شدن ناآرامی‌ها در بالا رفتن میزان فروش فیلم‌ها اثر داشته است. البته نباید از اثر مثبت و غیرقابل انکار فروش فیلم‌های کمدی مانند «بخارست» و پویانمایی مانند «لوپتو» در سینما‌ها غافل شد.

همچنین برخی فیلم‌هایی که تازه پروانه نمایش خود را گرفته‌اند می‌توانند به عنوان فیلم‌های پرفروش در نظر گرفت که فروش سینما‌ها را از این بالاتر ببرند./ تسنیم

برچسب ها: سینما پروانه نمایش
ارسال نظر
آخرین اخبار