۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
تعداد بازدید: ۶۳۱۰۹
بر اساس دستورات ۴ گانه رئیس جمهور، استفاده از ابزارهای نوین، جلوگیری از ایجاد انحصار، بکارگیری فناوری‌های جدید و توانمندیهای شرکتهای دانش بنیان بایستی در دستور کار وزارت اقتصاد، معاونت علمی و بیمه مرکزی باشد.
کد خبر: ۲۴۴۷۴

باید حمایت از دانش‌بنیان‌ها در دستور کار وزارت اقتصاد قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رئیس جمهور در پیامی مکتوب، با اشاره به حوزه دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اعلام کرده است، باید به توسعه این صنعت پرداخت و سیاست‌ها و سازوکار‌های لازم در این راستا تدوین و اجرایی شود. دانش بنیان بودن یعنی تولید متکی بر خلاقیت نوآوری و دانش و ایجاد الگو‌های کسب و کار در دوران تحول و ورود فناوری‌های جدید به صنعت بیمه فعالان این بخش باید ضمن حفظ مشتریان خود با عرضه محصولات و خدمات جدید و با به کارگیری فناوری‌ها و روش‌های نوین از قبیل هوش مصنوعی یادگیری ماشینی کلان داده‌ها و اینترنت اشیاء در ارائه خدمات و محصولات برای حداکثرسازی رضایتمندی گام‌های بلندی را بردارند اکنون باید به توسعه این صنعت پرداخت و سیاست‌ها و سازوکار‌های لازم در این راستا تدوین و اجرایی شود.

بر این اساس ضروری است رویکرد‌های ذیل در صنعت بیمه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

۱- ابزار‌های نوین و روش‌های جدید بیمه‌ای برای پوشش مخاطرات فعالیت‌های دانش بنیان و همچنین طراحی و مشوق‌های لازم برای بکارگیری آن‌ها در شرکت‌های دانش بنیان ارائه شود.

۲- از ایجاد انحصار در صنعت بیمه جلوگیری کرده و مجوز‌های لازم برای فعالیت شرکت‌های نوپای بیمه‌ای که به ارائه روش‌های نوین بیمه‌ای میپردازند، فراهم شود.

۳- از فناوری‌های جدید و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی در زنجیره ارزش خدمات بیمه‌ای به ویژه برای تقاطع اطلاعات، انجام دقیق ارزیابی‌ها و محاسبات بیمه‌ای کاهش هزینه‌های بیمه‌ای و افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات بیمه‌ای استفاده حداکثری صورت گیرد.

۴- پوشش بیمه‌ای لازم برای گسترش صادرات محصولات و خدمات فنی مهندسی شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود.

لازم است وزارت امور اقتصادی و دارایی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان و بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای زمینه‌های لازم را برای اجرای رویکرد‌های مذکور فراهم نمایند./ تسنیم

برچسب ها: رئیس جمهور وزارت اقتصاد شرکت دانش بنیان
ارسال نظر
آخرین اخبار