۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
تعداد بازدید: ۹۵۶۱۹
قائم مقام شبکه مستند با اشاره جشنواره تلویزیونی مستند که برای اولین بار اختتامیه‌اش خارج از تهران برگزار می‌شود، بیان کرد که این جشنواره بنا نیست صرفا در تهران متمرکز باشد.
کد خبر: ۲۴۵۷۴

جشنواره تلویزیونی مستند به همه شهرها می‌رود/ رای قابل توجهی از طرف مردم دریافت کردیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، یاسر فریادرس قائم مقام شبکه مستند درباره این دوره از جشنواره تلویزیونی مستند که امروز ۱۸ آذر اختتامیه آن با حضور پیمان جبلی رییس صداوسیما در عسلویه برگزار می‌شود به خبرنگار مهر بیان کرد: امسال بخش جدیدی به جشنواره اضافه شد و ما برای اولین بار برای بهترین «مجموعه مستند» جایزه‌ای قرار دادیم که پیش از این نبود. مجموعه مستند‌ها یک ویژگی کار تلویزیونی هستند و داورانی هم در این حوزه داشتیم که همه در حوزه کار تلویزیونی تجربه داشتند تا بتوانند با استفاده از این تجربه چنین مجموعه‌ای را انتخاب کنند.

فریادرس درباره رای‌گیری مستند‌های مردمی با وجود محدودیت‌های اینترنتی هم عنوان کرد: با وجود محدودیت‌ها برای فضای رای گیری نسبت به شرایط اجتماعی بازخورد‌ها خیلی خوب بود و مردم باز هم استقبال کردند و رای قابل توجهی از طرف مردم دریافت کردیم.

وی درباره کیفیت آثار این دوره از جشنواره نیز تصریح کرد: برای داوران این حجم از آثار باکیفیت در جشنواره قابل توجه بود و اذعان داشتند آثاری با استاندارد بالا را در جشنواره می‌شد دید و می‌گفتند جدی‌ترین رقابت بین مستند‌ها در این دوره از جشنواره بوده است. به ویژه که هر یک از این آثار اگر در جشنواره‌های مجزایی بودند و می‌توانستند شانس ویژه‌ای داشته باشند و حالا همه در یک جشنواره جمع شده‌اند.

فریادرس در ادامه درباره پخش تلویزیونی مستند‌ها در این جشنواره و امتیازی که می‌تواند برای مستندسازان در برداشته باشد گفت: ویژگی جشنواره تلویزیونی بازخورد‌هایی است که بعد از نمایش آثارشان می‌گیرند و برای این مستندسازان هم این بازخورد‌ها خیلی جالب توجه بود. خیلی از آثاری که ما که در این جشنواره از تلویزیون پخش کردیم برای اولین بار روی آنتن می‌رفت و یا خیلی از کارگردانان تا به حال تجربه پخش تلویزیونی آثارشان را نداشتند و بعد از پخش آثارشان این حجم از بازخورد خیلی برایشان عجیب بود و می‌گفتند از شمال تا جنوب کشور و شرق تا غرب با آن‌ها تماس گرفته‌اند و حتی نکاتی را مطرح کرده‌اند.

وی اضافه کرد: حتی در سوژه‌های اجتماعی تاثیر کار خود را دیده‌اند و متعجب شده‌اند که آثارشان توانسته کارکرد اجتماعی داشته باشد. این اتفاق منحصر به فردی است که در پخش تلویزیونی رخ می‌دهد و در این ۲ ماهی که مستند‌ها پخش شد بازخورد‌هایی گرفتند که برای خودشان دور از انتظار بود.

فریادرس در پایان درباره انتخاب عسلویه برای برگزاری اختتامیه جشنواره نیز عنوان کرد: امسال برای اولین سعی کردیم از تهران فاصله بگیریم و بنا داریم هر سال فقط در تهران تمرکز نکنیم بلکه در همه جای کشور، جشنواره مستند مهمان مردم خوب کشورمان باشد و به همین دلیل به عسلویه آمدیم. بنای ما این است که از ظرفیت‌های استانی دیگر استان‌ها و شهر‌ها را هم فعال بهره‌برداری کنیم./ مهر

برچسب ها: شبکه مستند سیما شبکه مستند سینمای مستند
ارسال نظر
آخرین اخبار