۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
تعداد بازدید: ۹۹۵۳۶
بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، طرح های فناورانه حوزه کشاورزی در راستای رونق به این صنعت اجرایی می شوند.
کد خبر: ۲۴۵۹۶

اجرای طرح‌های فناورانه برای رونق صنعت کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کشاورزی صنعتی است راهبردی و کهن که بشر تا به امروز با کمک آن توانسته بخش بزرگی از نیاز‌های غذایی خود را از طبیعت و دل زمین تامین کند. اما با توجه به کمبود منابع طبیعی و غذایی ضروری است که این صنعت اثرگذار در زندگی مردم، به سمت هوشمند شدن و استفاده از فناوری و نوآوری حرکت کند.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز در همین راستا و بر اساس ماموریتی که در زمینه توسعه استفاده از فناوری‌های زیستی در صنایع مختلف دارد؛ تلاش کرده تا با رسوخ فناوری‌های زیستی به صنعت کشاورزی، زمینه بازدهی بیشتر محصولات را فراهم کند و در افزایش سودآوری و پایداری در کشاورزی، ارتقای اعتبار محصولات میان مصرف کنندگان و کاهش هزینه‌ها نقش آفرینی داشته باشد.

«بسته طرح‌های مشترک حوزه کشاورزی هوشمند» جز اهداف معاونت علمی است. در این ماموریت طرح‌های «تشخیص هوشمند عوامل خسارت‌زای کشاورزی»، «تهیه بن‌سازه مدیریت آفات»، «سیستم‌های کنترل هوشمند گلخانه‌ای»، «تولید پهپاد‌های گرده افشان»، «پایش تصویری مزارع» و «طرح الگویی سامانه‌ی پشتیبانی تصمیم‌گیری»، اجرایی می‌شوند./ معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

برچسب ها: دانش بنیان بخش کشاورزی زیست فناوری
ارسال نظر
آخرین اخبار