۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۸۵۹۱۷
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخی از رانندگان در ارقام پلاک دستکاری مى كنند.
کد خبر: ۲۴۶۲۸

طرح جدید پلیس براى برخورد با متخلفین پلاک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سرهنگ علی اصغر شریفی اظهار کرد: در مورد پلاک دو موضوع مطرح می‌شود که موضوع اول این است که برخی از رانندگان در ارقام پلاک دستکاری می‌کنند مانند اینکه عدد ۱ را به دو تبدیل می‌کند که این اقدام جرم است و بر اساس ماده ٧٢٠ قانون مجازاتاسلامی حبس از شش ماه تا یکسال برای این فرد بهمراه دارد.

وی افزود: یعنی اگر پلیس با چنین مواردی روبرو گردد بدون اغماض با این فرد برخورد کرده و فرد مجرم به دادسرا معرفی خواهدشد.

سرهنگ شریفی گفت:، ولی زمانی هست که راننده با استفاده از وسایلی مانند ماسک، دستمال و یا گل آلود کردن و یا هر وسیل‌های دیگر اقدام به پوشش پلاک می‌نمایند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در طرحی که راهنمایی و رانندگی اجرا خواهد کرد به این صورت استکه همکاران بنده در ورودی‌های طرح ترافیک مستقر هستند چرا که بیشترین تخلافت پوشش و مخدوشی پلاک در این محدوده هاانجام می‌شود و از پلاک متخلفین و بدون جرو بحث عکس گرفته و راننده متخلف را جریمه می‌نمایند.

وی گفت: عکس گرفته شده به مرکز اجراییات تحویل داده می‌شود و همکاران بنده در این مرکز با فرد خاطی تماس گرفته و وی رابه کلاس آموزشی فراخوان می‌نمایند.

سرهنگ شریفی تصریح کرد: دلیل این کار هم این است که خیلی از مردم به تخلفات پلاک خیلی ساده نگاه می‌کنند و در اینکلاس راننده متخلف آموزش‌های لازم را می‌بیند و توجیه و ارشاد می‌گردد که این تخلف را دیگر انجام ندهد.

وی ادامه داد:، ولی اگر راننده به کلاس مراجعه نکند و دوبار برای وی پیامک ارسال گردد، آنوقت توسط راهنمایی و رانندگی، عبارت منع خدمات روی پلاک آن‌ها درج می‌گردد و اگر بخواهند خلافی بگیرند و یا نقل و انتقال انجام دهند، خدمات آنان بسته میشود و این کار تا زمانی که به کلاس مراجعه نکنند پابرجاست./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: پلیس راهور تهران جریمه رانندگی
ارسال نظر
آخرین اخبار